Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 812 ggr
Moses2
0

Hur är lejohuvade?

Vilket temprament har lejonhuvade kaniner?

Är det bättre med en dvärgvädur?

Jag har tittat på en lejonhuvad hane som är" gulbrunröd".

Lite mörkare fram på nosen och en vit svans. Ljusare tassar.

Är det en bra färg. Eller ska den hellre vara flerfärgat ex. svartvit, eller grårvit?

Den jag tittat på ser ut som en liten ekorre, så söt!

Men jag kan ingenting om kaniner så jag behöver hjälp.

pigelina
0

Jag har fastnat för lejonhuvade ifl för att dom är urmysiga och är jah perfekta;)

Jag själv tycker du ska välja lejonhuvadmen dvärgvädurar är väll oxå bra:)

Färgen spelar ju inte såvärst mycket roll;)

Lycka till med kaninköpet mm:D
Kram Pigelina och lejonen

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Zvintos
0

Jag har uppfattat lejonhuvade kaniner som lugna och trevliga, men med lite mer fart i än dvärgväduren.
Men sen är det väldigt individuellt hur kaninerna är, oavsett ras.
Det finns snälla, lugna, energiska, mindre trevliga osv.
Se till att kaninen har snälla och trevliga föräldrar och att den blivit hanterad mycket, då är chanserna större att ungen i sig är trevlig och lätthanterlig.

Jag skulle besökt uppfödare av lejonhuvad kanin och dvärgvädur, om jag vore osäker på Vilken ras? jag vill ha.
Och sen välja den jag faller för och som verkar ha det temperament jag vill, oavsett ras och färg.

Färgen sa mig ingenting, utifrån din beskrivning. =)
Kolla på denna sida under "fargebeskrivelser" till vänster, så finns massor av färger; http://ka9n.no/genetikk.html
Så kan du tala om Vilken färg? det är du menar. =)

Om det är en bra färg eller ej, beror på vad du tänkt använda den till.
Är det hoppning eller kel, spelar inte färgen någon roll alls, utan det hänger på individens personlighet.

pigelina
0

Som #2 beskriver lejonen är ifl mina och dom jag känners ungifär:) som du märkte är jag inte bra på att beskriva och förklara:)

// Hanna

Rero
0

Jag har själv en lejonhuvad och tycker det är en jättebra ras. Som Ninnih säger så är dom snälla och trevliga men med mycket mer fart en dvärgvädurar. Min kanin är i alla fall väldigt springig och pigg och vill alltid göra nya saker. Så jag tycker du ska ta en kanin som passar som du vill att den ska vara :)

Lycka till med köpet :)

Moses2
0

Jag köper nog min lilla lejonhuvade. Han var så mysig!

Rero
0

#5 Det tycker jag du gör rätt i :)

Riqueza
0

#5 Gör det :) Lejonen är så himla mysiga :) Men se bara till så du har tid med pälsvården, de kräver ju lite mer än tex en dvv :) Har själv 2 lejonhuvade, en dvv och en hermelinfuchs-lejonhuvad :p

pigelina
0

#7 mina behöver ingen pälsvård men borstar dom endå för att dom tycker det är skönt:)

// Hanna

Riqueza
0

#8 Ok, men det beror ju också på hur mycket päls de har och hur mycket de fäller :p Min minsting måste borstas varje dag, annars tovar pälsen ihop på en gång :/

pigelina
0

ok, mina har så mycket dom ska ha enligt rasstandaden ungifär;) iallafall pigge och min stammis^^

// Hanna

[BonnieL]
0

Har också en Lejonhuvad. Kan väll vara lite spralligare än mina Lejonhuvade Dvärgvädurar men annars världens mysigaste <3