Müsli ?
Jag funderar på att börja ge müsli till mina kaniner, men köper man det själv och finns det någon speciell müsli för kaniner ? :)
#1 Okej, var köper man de ? :)
Granngården har musli för hästar :) Det är inget jag har provat själv tyvärr men funderar på att köpa en säck och prova :)

är det inte för mycket fett och överskott i müsli? Jag trodde det var som kaninblandningar,typ.. :P Rätta mig om jag har fel :)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

om müslin innehåller mycket havregryn så ska man inte ge så mycket för att det jäser i magen.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Rabbit Royal är ett slags kaninmüsli, dock har det väldigt låg fettnivå och måste blandas med något annat foder.
Jag använder mig av Rabbit Royal+Bello, funkar super!
#4 - Skillnad på müsli och foderblandning.
Not your mom, not your milk.

hm, kankse skulle vara nåt för mig at prova! MIn kanin äter lite och är lite tunn..
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#7 - Rabbit Royal tycker jag dock inte är något att rekommedera för kaniner som behöver gå upp i vikt, rätt tunnt ändå. Jag har hoppkaniner som inte behöver så "tungt" foder. Forstätt på fodret du har och de kanske lite havre/solrosfrön till.
Not your mom, not your milk.

#8 Ok. Hästarna i stallet äter musli och lite andra sorters kratfoder. Nåt av deras mat kankse är bra ;P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Jag köper mitt på ica det innehåller så klart inget socker och nästan inget havregryn :)

#10, pellets eller musli? XD
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#10 musli

Min lilltjej har gått upp lite i vikt nu, så det är bra :)
Men är lottie "fett" eller är det lite "tunt" ? Jag tycker det är så sjukt svårt att mäta fodertabeller, jag förstår ingenting av allt fosfor och kalcium och grejer.. :/
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Jag brukar ge mina kaniner "vanlig" (mennisko müsli) müsli när kanin maten är slut och det älskar dom 
Now stay with me cause I'm quite quick 5 6 7 8 :)
#15 det är ett fett foder då det innerhåller lusern, vilken man ger till hästar som behöver gå upp i vikt..
det är ett super duper foder, men rätt dyrt
Jag har provat att ge min kanin de då jag hade musli till hästen.
De gillade de lite men föredrog vanlig blandning för kanin.
Men rek inte att man köper 25 kg om man inte vet att djuret äter samt att man har mer än 10 kaniner..
Annars blir det torrt och inte alls lika smakrikt