Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 359 ggr
Pheobe
0

Blödningar, hjälp!

Jag har haft kanin i en himla massa år men aldrig förr sett något liknande. Måste vara honkaninen som blöder. Har två gamla kaniner ihopa. Det är ett par. Dom har slutat få ungar för dom är för gamla men dom får ändå vara tillsammans. Dom har bara varann. Men så en dag var det ganska mycket blod i boxen. Dom bor i en hästbox. Jag hittade inget fel men förutspådde att det var honom som blöder. Gör dom det vid löptid? Lite pinsamt då jag haft kanin i så många år. Har aldrig sett detta. Båda kaninerna äter och mår bra. Hittar inget fel på någon av dom nämligen

Elina.
0

Kaninhonor löper inte. Är du säker på att det var blod, och inte färgad urin?

Pheobe
0

#1 ja det var riktigt rött blod. Låg bland lite kulor av bajs så jag trodde det var det. Hittade dock inget rött alls på någon av kaninerna

Elina.
0

Om båda verkar helt friska & är som vanligt så är det väl bara att kolla nogrannt efter så att de mår bra. Hittar du mer blod på golvet så åk genast till veterinären!

Kaninernas urin färgas och blir orange-/rödaktigt av bla. gran, maskrosor & morötter. Har du gett något av detta under de senaste dagarna till kaninerna?

Pheobe
0

#3 oj ja massor me morötter. får kanske kolla närmare då. Kanske inte är blod

Zvintos
0

Så brukar det se ut bland kisset och bajset när mina kaniner fått morötter. Det är nog bara kiss ska du se. Glad

Pheobe
0

DET vore ju bra. dom är oförskämt pigga. närmare 10 år gamla. hur gamla blir dom?

Viran90
0

KANINER LÖPER VISST!

MEN DOM LÖPER ÅRET RUNT  DOM KAN FÅ UNGAR ÅRET RUNT NÄSTAN, OCH DE BLÖDER INTE MKT, BARAR LITE SÅ KANINEN HINNER TVÄTTA BORT DET INNAN VI SER DET OFTAST. DET FÅR INTE BLÖDA MKT FÖRSTÅSS.

OJ GAMLA KANINER! DOM BLI NÄSTAN MAX 10ÅR, MIA HAR MAX BLIVIT (7ÅR GAMLASTE SOM GICK BORT FÖR TVÅ ÅR SEDAN.)

Elina.
0

Viran90: Nej, så är det inte. Kaniner brunstar när dom är parningsvilliga, de löper inte.

Pheobe
0

#7 då trivs väl mina kaniner…. dom är blanka och fina i pälsarna och äter jättemkt och bra. Dom ser jättefia ut faktiskt. Väldigt tjocka och goa =)