Livrädd
Somsakt så hämtade jag hem min lilla Electra igår , och hon är fullkomligt livrädd! , Så fort man närmar sig henne så springer hon iväg . vad ska jag göra ?
Jag brukar alltid låta kaninen vara ifred helt första veckan, speciellt lite rädda kaniner. Skulle rekommendera att du bara ger henne mat och ser att hon ser frisk ut under första veckan, sedan kan hon få börja nosa på dig och så går man sakta men säkert framåt med rädda kaniner.
Not your mom, not your milk.

Okk tack :) Är det okej om man låter henne springa fritt i rummet lite? hon blev jätteglad av det

Som Sashhi säger, låt henne vara ifred lite - fast man vill gosa och kela med henne så måste man låta bli. Hon måste vänja sig vid sin omgivning så hon känner sig säker. Sen kan du börja klappa henne och tillslut ta henne i din famn!
Lycka till med Kaninen ! :D
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Jag har samma problem just nu, har haft min hona i 4 veckor men hon springer fortfarande iväg. Hon kan komma fram och nosa på mig, men försöker jag klappa henne springer hon iväg.
Tar man henne i knät så sitter hon där och njuter, men är hon fri på altanen så är man riktigt farlig. Har märkt stora förbättringar så det handlar nog mycket om tålamod och låta kaninen komma fram till dig.
Såg nu att det var ett tag sedan du skrev, är det bättre nu?

#4 jaa det e bättre . men hon är välldigt agressiv mot andra djur o vissa människor .. jag är nästan den enda som får röra henne utan att hon biter
#5 Okej, hon kanske helt enkelt inte trivs med andra djur och blir stresad av dem? Jag vet faktiskt inte, har inget erfarenhet av felra djur tillsammans..

#6 jag har dom ej tsm , utan endast i hagen ibland

#8 Nope , hon får gå med min kastrerade hane i bland , det brukar funka ibland

#9 Hon kanske gillar lugn o ro,en kastrerad hane(det har jag,han funkar jätte bra ihop med andra djur o människor.)Är ju lite lugnare,om det funkar bra mellan dem två kan hon kanske bara träffa honom. ;))