Hela burens utveckling!
Ja, i lördags, så började jag att bygga en två fackare, för det kändes att det behövdes. Så nu när jag nästan nästan är klar, så tänkte jag att jag kan lägga ut en liten utväckling här, så kanske någon kan inspireras !
Första dagen såg det ut såhär :
OBS ! Komentera inte förens jag säger till är ni snälla ! :D
Ni undrar säkert hur man öppnar buren, jo, det är såhär, att pappa har satt en list uppe och nere, och i skåran i listen, så har vi satt kompost galler som man drar åt vänster i det här fallet, vet inte om bilden kan förklara så mycket, men kanske? :D Man kan även dra ut hela gallret när man ska städa.
Smart det där med listen! =)
Och självklart tjusig bur. =)
#10, Haha, jo, det fungerar super, pappa och jag tycker att det är såå jobbigt att bygga luckor, haha, så vi kom på det här och tyckte att det var riktigt bra.
Tack så mycket kul att du tycker det :)
Kan tillägga att det tog 2,5 dagar att bygga buren totalt, och då har vi u inte byggt en hel dag :)

#7 Sötingen ser ju ut att le mot er. Snacka om nöjd kanin.
Jättefin bur. Bygger själv en tre-våningsbur.
Vad är måtten på din?
Marsvin 4-ever
.
Jättenfin blev den! Söt kanin också! 
#13, Hahaha, jag vet :) Tack, jahadu, vad kul, lycka till med den !
Måtten på min är : 140 cm lång, 60 cm hög, och 60 cm djup ! (inte båda facken tillsammans såklart!)
#14, Tack ! :D
Jättefin bur. :D
#17, Tack och putt ! :)
Jättefin bur :)

Bra jobbat! Hoppas att de limmade träskivorna, vad de nu kallas, klarar fukt och väta bra. Det är nog viktigt att välja bra färg. Har kaninen någon hylla eller något hus i bodelen som man inte ser?
Nyfiken.
Jättefin bur, bra jobbat!
#20, Tack ! Jo, pappa sa att panelen som det heter klarar fukt bra! Som jag skrev lite längre upp, så är jag inte helt klar, ska sätta dit sitthylla och fixa till en bodel.
#21, Tackar ! :)
#22,Tack! Det blev ändrade planer. Vi hade bestämt och planerat inför en kull, men jag behövde verkligen tänka igenom beslutet, vill verkligen inte riskera min underbara Dolly's liv, så en kull får det nog ta och bli nästa eller nästnästa år, + att min familj ska ha hundvalp i sommar, så jag antar att det blir bättre någon annangång, på en annan kanin, kanske! :D
(Y) Ungefar sa dar borjade vi med var 2-fackare. Stommen/ramen och pa med playwood.
:) Super!
#24, Okej, jag tycker att det fungar riktigt bra ! :D
Tack !
OSB håller emot fukt väldigt bra. =)
Har två burar som är helt/delvis OSB.
Ena är helt omålad inuti och det suger inte åt sig fukt/kiss alls.
Därför jag föredrar att använda just OSB.

#15 Min har måtten 135X70.
Längst ner får Flippen "kaninen" sin sov och toalådeplats, hon har ju frigång hela dagen.
På dom andra två våningsplanen skall mina marsvin bo.
Bilder kommer när det är färdigt.
Marsvin 4-ever
.

Den va skitt fin ju :D ;)
#27, Du, det blir toppen !
#28, Tack ska du ha ! :D
Jättefin bur! :)
// Emma :D

Skitsnygg rent ut sagt! Och väldigt bra också såklart.
#31, Haha, man tackar, jo den är bra :)
tjusig bur :D
Väldigt smart med listen! :D
#33, Tacktack ! Jo, det blev riktigt smidigt :)
PUTT :)

Du har ingen ritning, med mått och så på den? Behöver nya burar och jag tycker att denna var mycket fin :)

Du får väldigt gärna mejla över om du har någon ritning :)
#36, Hejsan Har tyvärr ingenritning, men måtten är :
Längd: 140 cm
hög: 60 cm
djup: 60 cm
Kul att du gillade den ! :)

Okej, tack iaf :)

Jättefin bur!!:)
Mvh Maia
Wow, jättefin bur! Och det är inte kaninerna som bara verkar bo bra, ni verkar ha en otroligt fin trädgård! Kunde inte undgå att lägga märke till det! ;)
Tack hörni vad glad jag blir ! Kan även medela att nedersta facket är klart!
Ska kila ut och ta en bild ! :D

Jätte fin! Kanske kan bygga en två fackare och försöka få en kanin till :P Men super fin var den verkligen!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#44, Tack så mycket! Ja det tycker jag att du ska göra ! Det går snabbt och inte så speciellt svårt ! :D

#46 Vad är det för galler du har? :)
MVH.
Louise T
Riktigt snygg!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

#46 Jo jag skulle fråga det också, kan man öppna bodelen? :)
MVH.
Louise T
#47, Jag har vanligt Kompostgaller, som vi har kapat, och satt på två lister, en uppe och en nere, så man liksom drar i gallret åt vänster i det här fallet, så öppnas buren :)
Tack Qepta !
#49, Nej, vi sket i att ha en dörr där, vi tyckte inte att det behövdes ! :)

#50 haha okej :D
MVH.
Louise T

#45 Hihi, är det en tavla som hänger där inne? Snyggt! :D
#52, Hahah, ja, haha, det är det faktiskt :) Hittade en liten tavla och tyckte den var väldigt söt, så jag satt upp den där, vill att Dolly ska ha en bur som är hemtrevlig :) Hihi, tack.
#43 Du får säkert med dig en tös hem efter som varje år jag varit där (Varit där 4 gånger) så har det funnit flera kullar till salu :D jätte fina.

Vad fin bur!
Mvh Hanna
Vilken fin bur, den verkar mkt praktisk med gallret och det! Haha vad gulligt med tavlan :)
Superfin bur! :)
Förstår att kaninen din trivs där, det ser otroligt mysigt ut :D
jättefint! väldigt gulligt med tavla ^^
Biter inte kaninen på tavlan ? :P
Hur många kaniner har du ?
Super snygg bur! :)
Jag har bara en fråga; där det sitter plankor på sidan,, är det som ett ''rum'' innan för?
hur städar du där inne? för jag ser nämligen ingen dörr ><
Supersnyggt! :) <3
Fin :)