Försäkring
Jag har en fråga. Är det många som har försäkrat era kanin/er? Jag kanske ska försäkra min kanin. Ni som har många gissar jag att de ej är försäkrade.
har inte försäkrat mina kaniner
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Har inte heller försäkrat mina kaniner
// Michis

ok,om era kaniner blir sjuka betalar ni elr avlivar?

Jag har försäkrat min kanin.
Mvh Maia
#3 Om man inte har försäkring så är man väl beredd på att få ta fram en del stålar om något kaniner, jag hoppas verkligen inte att någon avlivar sin kanin för att man inte har råd. Kan man inte betala ett djur om det blir sjukt ska man inte ha djur.
Jag har försäkrat mina 2 kaniner. Men agria har höjt självrisken så snart är det mer värt att bara spara pengar istället känns det som.
Inte lönt att försäkra, händer aldrig "stora allvarliga grejer" känns det som, bara "små saker" som typ ett sår i ögat. För om när det varit "stort" (bruten rygg t.ex.) har vi fått lov att avliva.
#3 Självklart betalar man om det går att göra något åt - annars är det ju att avliva.

Har inte försäkrat mina.. men önskade jag gjort eftersom vi kanske ska åka och röntga Nelliey :'(
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Jag har mina honor försäkrade. Ifall något skulle hända när de är dräktiga. Kejsarsnitt till exempel :p
Har försäkrat en av kaninerna,ska nog försäkra den andra också :)
// Emma :D
Mina kaniner är inte försäkrade..
Jag har pengar undanlagt istället :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vaccinerar inte mina kaniner heller, men har sparat pengar
om det skulle behövas.
Mina två yngre är försäkrade i Sveland. Min äldsta är inte försäkrad.
Känner de två yngre har så mycket tid kvar. Men den äldre är redan så pass kass, så blir han riktigt dålig eller visa tecken på att inte orka längre kommer han få sommna in. Han ska inte behöva kämpa mer. Att han inte försäkrades som yngre är pga att jag inte kunde teckna då och mina föräldrar tyckt de är bättre att ha pengar undan.
Alla kaniner jag har haft har varit försäkrade och dem kommer alltid att var det också :)
har inte mina försäkrade, tar hellre en dyr behandling någon gång per tionde år typ… sparar faktiskt in massor på det och sålänge kaninen får vård tycker jag inte det är något att bråka om.
Har många kaniner, samt så "kommer och går" många just i det här kaninstallet
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Ok,det var ungefär så jag tänkte ni som har 1-3 kaniner typ har försäkrat era(gäller ju inte alla) Men ni som har 4-64 har inte försäkrat era elr??
Min hona är ej försäkrad.
Ingen av mina har varit det, ser ingen "nytta" med det.
Har under mina 10 år som kaninägare råkat ut för 1 sjuk och 1 skadad kanin.
Den sjuka dog ganska snabbt och den skadade var bara att avliva så fort som möjligt (bruten rygg).
Så jag lägger hellre undan pengar som går till veterinärkostnader dem få gånger det händer.

#18 Okej ;)
varken jag eller min syster har någonsin försäkrat våra kaniner, å det kommer vi nog inte att göra heller.
så som #17 sa så har det inte heller hänt oss många gånger att det blivigt något fel. det har faktiskt inte hänt mej någon gång och extremt sällan som det hänt något allvaligare med min systers.
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Har inte försäkrat mina kaniner, då det är så sällan att det händer. Har haft kanin i minst 5 år och inget har hänt, inget alvarligt eller mindre alvarligt.