Vaccinerad ja / nej ?
har ni era kaniner vaccinerade ?
jag kan säga ärligt att jag ej har det =( eller är det så att man måste vaccinera dem varje år ? för jag har bara vaccinerat honom när jag hitta honom.. för 4-5 år sen :P
Nej.
Hade jag varit rik så skulle alla mina kaniner vara vaccinerade och försäkrade. Ska bli miljonär först 
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Nej:/ Men kanske ska vaccinera om jag åker på många tävlingar.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Nej. Skulle jag bo mer söderut och ha kaninerna utomhus skulle jag nog ha gjort det.

Jag kan säga utan att ljuga ett uppriktigt nej, jag har inte vaccinerat min kanin överhuvudtaget.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Ja, har mina vaccinerade mot RVHD. Dock inte myxomatos av den enkla anledningen att jag av erfarenhet tycker att vaccinet inte hjälper mot myxomatos, snarare drar ut på lidandet för en smittad kanin
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Vaccinerar aldrig mina kaniner. Bor i mellersta (gränsen av norra) Sverige så det behövs inte tycker jag.

Jag bor i södra så jag tycker min kanin ska vaccinera sig. Har pratat med mina föräldrar om de men de drar bara ute på det så jag får väl ta tag i det någon dag ^.^
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Vaccinerade mina kaniner mot RVHD förut, men nu har de mest varit hemma i ett år och inte träffar så mycket andra kaniner så tyckte inte det kändes värt. Eventuellt ska jag vaccinera de igen i höst/sommar.
the vanity, it becomes insanity
Nej, tycker inte det behövs.
Nej, det har jag inte.
Kastanjegårdens Kaniner
Nej mina är inte vaccinerade.
:)
Alla mina är vaccinerade mot RVHD och Myxomatos. Det beror framförallt på 2 saker, 1. Jag är mkt nere i skåne och Öland med kaninerna 2. Jag har importerat en hel en del kaniner och vill undvika smittor
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Har 4 vacc & 2 som inte är det. Tycker att det är ett måste när man bor i skåne.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Nej,min kanin är inte vaccinerad..

Nej eftersom han är innekanin och träffar inte andra kaniner!
/Elvira :D
Nej, mina är ej vaccinerade.
Nej efter som jag bor i mellan sverige, mina kaniner är inne kaniner och träffar inte andra kaniner ;)

Nix. Hade jag vart rik så! :)
ska man vaccinera mot RVHD om man bor i gbg området tycker ni?
Kommer inte åka längre ner en varberg ifl:P
Svara plzz^^
// Hanna
är det mer sjukdommar i skåne elr ? fattar ej :P har ej min kanin vaccinerad.. jag bor i skåne :P fast jag reser aldrig med min kanin och han träffar aldrig andra kaniner.. dock är han kompis med en vit höna ? haha

#21 på sommaren är det jätte mycket pest mm. Pesten kan spridas via mygg så har man en ute kanin i skåne så käns det inte säkert att ha den ovacc.
20 årig djurgalen moder*
Nej, här uppe i Umeå finns det ingen anledning. Det skulle vara om jag for på utställningar långt söderut, men det gör jag ju inte. Så det känns inte som att det finns någon anledning. :)

jag bor i skåne och har mina kaniner vacinerade, dom träffar visserligen aldrig andra kaniner, men jag vill gärna kunna ta in grönt och grenar utifrån. Om jag har förstått rätt så kan kaninpesten vara på det. Eller har jag fel?
Nej, kommer eventuellt göra det senare om jag ska åka och tävla i Skåne på sommaren.
Not your mom, not your milk.
Ja, mina kaniner är vaccinerade!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#24 det kan spridas via mygg, andra djur.. ja imprecip allt som varigt i kontakt med pesten.
#25 Ja du får komma till skåne :D!
20 årig djurgalen moder*

Ja mot RVHD :)
Alla 14 vaccinerade mot både myx och rvhd. Lunds kaninhoppare har egen veterinär som gör båda sprutorna för 120kr. Vi har vaccinationsträffar varje månad! Här nere blir kaninerna inte gamla ovaccinerade. Virusen sprids hur lätt som helst på senare år. Myxx måste vi ge 2ggr per år. Det funkar hur bra som helst. Varje år sprids myxon högre upp i landet. Var på er vakt! Göteborg är inte säkert längre!! Dessutom är det massor av skåningar med ovaccinerade kaniner som reser långt norrut för att delta på utställningar och hoppningar. Jag tror bara det är en tidsfråga innan det blir större utbrott av sjukdomarna längre norrut. Tyvärr.
#29 ska vaccinera min kanin .. som jag skrivit precis i en annan tråd.. men har aldrig gjort det innan och jag bor i skåne.. och min förra alaska blev 8 år och min alaska/dvv blev 7 år så jag tror inte på att MÅNGA kaniner i skåne inte blir gammla om dem ej e vaccinerade.. kan några men tror inte det är ett jätteproblem egentligen.. men självklart ska man ju försöka få bort det!
Du har haft tur. Tro mig! Det finns fortfarande platser i Skåne som är relativt säkra, men de blir färre för varje år som går. Jag vaccinerade inte mina kaniner för fyra år sedan eftersom jag bodde på en sådan plats. Sen kom nya virusstammar och översvämningsmyggen.. Alla utom en liten knatte dog på en vecka. Satt varje dag i en hel vecka och avlivade kanin på djursjukhuset i Lund. Det önskar jag inte någon. Detta var alltså innan jag åkte runt med mina kaniner.. Så ett jätteproblem är det! Fråga lite fler människor runt om i sydskåne så får du se. Alla jag har kontakt med har förlorat kanin i pesten genom åren.
#31 LUND ?! .. det är där jag bor.. eller min kanin bodde inne i lund innan nu bor han i en liten by utanför :P
Maila var! Jag hjälper dig gärna! Alla kaniner i klubban vaccineras eftersom problemen ökat så de senaste tre åren! Jag bor bar en liten bit från Lund jag också!

Japp, ALLA mina ninisar är vaccinerade mot både RVHD & MYXOMATOSIS.
Känns sköt att kunna stjäla lite klöver på fälten, eller plocka maskrosor runt omkring, unan att vara orolig för smitta…
Nej, men jag funderar på att göra det.
dem är i alla fall försäkrade. 

Min kanin är inte vaccinerad, om han inte blev det hos uppfödaren då. ;O När (om man inte gjort det ännu) ska man vaccinera? Behöver kaninen vara i någon speciell ålder, och vad kostar det oftast?
nej, har inte min kanin vacc för hon bor ute och träffar aldrig andra kaniner om jag inte skaffar en till;)
#36 man måste inte vaccinera vart bor du? bor du neråt skåne tycker jag att man ska göra det eftersom sjukdomarna uppkommer ofta där ungifär vartanat år, och sprids av mygg.
Har inte läst på så mkt om det^^
Men mina kaniner är inte vaccinerade
// Hanna

Mina teddyvädurar är vaccinerade, ska vaccinera de tre lejonen som ska stanna med :)
Mina avels och tävlingskaniner är vac. mot RVHD och MYXO ( pest och gulsot). Bor i Skåne, på landet. Att vaccinera behöver inte alltid vara dyrt. Beror på vilken veterinär man vänder sig till. Sedan brukar man få mändrabatt om man har flera kaniner att vaccinera.
Så jag rekomenderar det starkt om man tror att man är i ett område med stark smittorisk.
Hej så länge!
Japp alla mina är vaccinerade:)
Vill ha de försäkrade också, men det får jag nog lägga på hyllan.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

#38 Jag bor inte i skåne, nej. Jag bor utanför Stockholm.

Har aldrig vaccinerat Peach, av den anledningen att jag inte har råd. Jag tog kontakt med en veterinär när Peach var kaninunge för att vaccinera mot RVHD, men det skulle kosta 5000 kr då de skulle bli tvungna att köpa in 10 doser, men bara använda 1 dos på min kanin. Sen har inte min klubb anordnat någon "RVHD-träff" för vaccinering så det har inte blivit av. Ska dock föreslå det, eftersom det är en väldigt bra sak att göra :)

#43 Både Skånes kanin hoppare, Lunds avels förening & privat hos Nathalie innehavare utav Silvergläntans hoppkaniner har vaccineringar. Och man behöver mycket troligt inte vara medlem i någon utav dom klubbarna för att vacc hos "dom".
Eller vänta.. Du bor kanske inte i skåne ?Har fått för mig det xD Eller det e kanske för att en kompises kanin också heter Peach :P
20 årig djurgalen moder*

#44; Bor inte i närheten av Skåne ;) Jag bor mitt i Sörmland, och har 11 mil till Stockholms kaninhoppare och 8 mil till Örebros kaninhoppare. Så det blir jäkla långa bilresor för en spruta :P Har dock mejlat min klubb med förslaget om vaccinationsträffar :)

Jag bor i göteborg och mina kaniner är inte vaccinerade,
Men dem träffar aldrig några andra kaniner eftersom jag inte börjat tävla eller åka på ust ;)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Höddu PaatyPalm! Det finns inget Lunds avels förening! Lunds kaninhoppare heter vi nuförtiden!
Och nej, man behöver inte vara medlem varken i Arlövs KAF, Lundsk kaninhoppare eller något annat!

#45 haha, var dunder säker på att du bodde i skåne xD vetinte varför men xD
#47 Haha, hänger inte med i svengarna (A) , Skojj :D , då kanske man kommer och tävlar någon gång =D
20 årig djurgalen moder*
skåne finns det mera pest och gulsot i, än i många andra delar av sverige, ja. här finns mera natur, alltså mera kaniner, och då mera sjukdomar.
Behöver man inte? det hade jag för mig för att kunna få vacc.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
# Nej, inte om man är snäll…

#50: Nej, vi har tagit bort kravet, att man måste vara medlem i föreningen.
Vaccineringen är ju för kaninens bästa, inte för klubbens så ALLA är välkomna att vaccinera sin kanin.
webmaster/ Arlövs KAF

Vaccineringen är ju för kaninens bästa, inte för klubbens så ALLA är välkomna att vaccinera sin kanin.
webmaster/ Arlövs KAF

webmaster/ Arlövs KAF
#52 Håller med dig!!!

#54, när har ni eran andra vacc nu tror du ? Skulle behöva vacc om typ 1 månad :P
20 årig djurgalen moder*

Ja, mot RVHD.
OT. Måste bara lägga till att jag skrev TVHD först XD
Mvh Maia
#57 HAHAHAHAH!

nej.

Nej
Japp. Ska snart vaccinera igen. Tar den nya kaninen samtidigt. Synd att det är så dyrt här bara :(
Emma
#56 Vi har en i slutet av juni. Datum kommer snart på hemsidan, www.lundskaninhoppare.se
#62 Vad kostar det per kanin?
Ca 150kr för båda!
#64 Ca 150kr för två kaniner alltså?
Nej, bor ju här uppe i Umeå så det finns ingen andledning till att göra det! OCh jag far inte på utställningar med mina kaniner. ( hargjort det en gång med min hermelin kille. Dom andra har ingen stamtavla.)
Ja.bor i huddinge/brevid farsta inte så långt ditot ungefär vidd ågestarid skola.
Min kanin är inte vaccinerad moste jag vaccsinera då ?
Under alla år jag haft kanin där jag bot farsta har jag alldrig vaccsinerat mina kaniner o de har mot bra.
o så flytta vi till huddinge ca vid ågesta ridskola så har vi inte heller märkt några problem.
(Är de bara att komma till en vetrinär o säga att jag vill vaccsinera min kanin mott RVHD.)
Mina kaniner är inte vaccinerade..
// Michis
jag bor i Sundsvall och ska åka lite längre ner på tävlingar med min, den går ute dygnet runt hela somrarna, borde jag vaccinera henne? Hon är 7 veckor nu
Problemet för er uppåt i landet är att en hisklans massa folk åker upp till er! Många utställare och hoppare här nere har dålig koll på om deras kaniner är smittbärande eller inte. Alltså kan ni drabbas! Jag hade heller inga problem tills för tre år sedan. Vips fadderallan alla kaniner sjuka. Suck. Hoppas verkligen ni klarar er!

#56: Ingen aning, men det blir nån gång i Juni… håll koll på hemsidan
Så fort jag får veta datumet, så lägger jag upp det på Arlövs KAF's hemsida
Eller som #62: sa "Lunds Kaninhoppare har också nån gång i Juni", ring och fråga Maria…
nej jag har inte mina vaccinerade men ska vaccinera dom då jag tävlar mycket bland skåningar. väntar på uppgifter om hur mycket det kostar (så jag inte står där med en hundralapp och det kostar 150 tex ;))
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

#72 Hos mig kostar det 300 + iallafall hos vet.
Mvh Maia