Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1499 ggr
Tott3
0

Hur man lägger in bilder

hej! jag vet redan hur man bifogar in bilder men hur gör man för att man inte ska trycka någon stans för att det ska synas, asså att det syns som texten

Tott3
0
Zvintos
0

Har man iFokus plus kan man kryssa i en ruta när man bifogar bilden (dock något fel med det just nu).

Annars kan man ladda upp bilden på internet (brukar använda tinypic), kopiera bildens url (ex http://i39.tinypic.com/2wokgf6.jpg) och högerklickar i inlägget.
Sen väljer jag "infoga/redigera bild" och klistrar in bildens url där den ska vara och väljer "infoga".

Klart!

(Vet dock ej hur det funkar i explorer, då jag har firefox)

Tott3
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Gunilla/Mina%20dokument/Mina%20bilder/2009-05%20(maj)/P5250015.JPG

Zvintos
0

#3: Bilden måste finnas på internet.

Tott3
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Zvintos
0

Har du explorer eller firefox?

Tott3
0

Tott3
0

yay!

Tott3
0

tack NinniH

Tott3
0

lol först använde jag google chroms webbläsare men sen bytte jag till firefox och då funkade det

Zvintos
0

#11: Misstänkte att du inte använde firefox först. =)
Kul att du fick det att funka iaf.

Tott3
0

japp

Maiae
0

Kanske borde det finnas en artikel om detta?:)

Mvh Maia

Sashhi
0

#14 - Finns redan. ;)

Not your mom, not your milk.

Maiae
0

#15 Vart? :O

Mvh Maia

Tott3
0

jag hittade ingen när jag sökte så jag gjorde ne ny

Puma
0

Himla söt kanin du fick in där Tott3!

liiinas
0

Vanesso <3

Hejhej! Jag ville bara testa om jag också kunde få det att fungera, hoppas det var okej att jag "lånade/tog" er tråd till det! Om det inte fungerar nu testar jag igen (ta bort det om det stör :P)

liiinas
0

Hmm.. typiskt oxå..Obestämd Nån som vet vad för fel…?

[Wera]
0

Jag gör mkt enklare! Jag laddar upp bilden som vanligt, här på kif.
Går sen in "visa bild" höger klickar, "kopiera" och sen tillbaka, "hantera inlägg" och "redigera inlägg" sen klistrar jag in och sparar.

- Krångligt? Nej, men slipper iaf. att ha två olika internet sidor. Kan bli jobbigt/drygt om det är många bilder - men det är bara att bita ihop! Om man ska göra en tråd med många bilder tycker jag det är trevligare och roligare när man klistrar in bilderna direkt i inlägget - drygt att klicka på varje bild för att se den.

Tott3
0

smart

liiinas
0

#21: Hmm.. Försökte att hänga med, men det var kråpngligt! Jag ska testa det iallafall! Tack! =)

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#23 När man väl lärt sig det är det lätt.

liiinas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär.. Nu ska vi se ;)

liiinas
0

Weei! Tror det blir bra nu :D

liiinas
0

Wiiii :D:D *glad*  Tack såå mycket Wera! <3

[Wera]
0

#27 Varsegod - men tänk på att du kanske ska klistra in bilden direkt i ditt gamla inlägg där du laddat upp bilden i ;) så den hamnar i samma. Så slipper det bli dubbel inlägg om samma sak typ.

Tott3
0

Inget tack till mig som skapa tråden FlörtSkrattande

liiinas
0

#27: Ahh, smart, igen :) Tänkte ej på det. men det är klart jag ska. Tack igen!

#29: Tack tack tack tack! utan tråden skulle jag aldrig försökt mig på detta, och inte heller lyckats antagligen! :)(:

Tott3
0

hehe ingen orsak

Sara-D
0

Sara-D
0

Jippi klarade det! :D