Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1745 ggr
[Wera]
0

OT - Otroliga händelser.

Är det någon annan än jag som gillar att t.ex. se på "Zone reality" eller "TV4 Fakta" ? Jag gillar det för där berättar dom mkt om mordhändelser - spännande och intressant tycker jag, och också t.ex. "What should you do?" och så är det personer som varit med om hemska otroliga händelser och har överlevt etc etc.

Tänkte då att man kan berätta saker som man sett/hört som har hänt, och då alltså sanna händelser. Skrattande

[Wera]
0

Jag såg för någon dag sedan… En kille gick ut för att vandra i bergen/klippor och skog, själv och ingen visste vart han var. När han gick mellan två … vet inte riktigt vad det heter men som mellan två berg/stup så kom en flera hundra kg tung sten över hans hand!
Han var fast! Han fick stå där i flera veckor! Han var bara skinn och ben tillslut, och han försökte med hjälp av sina små fickknivar och redskap att hacka bort bitar av stenen, men på 24 timmar hade han fått bort bara några ynka millimeter!
Så efter flera veckor bestämde han sig att hugga av sin hand!
Så han skar igenom sin hand, sitt ben och allt och han blödde en hel del så när han sedan skulle föröska klättra upp igen med en hand höll han på att förblöda.

Men han kom hem och klarade sig med nöd och näppe.

- Hemskt tycker jag! Jag skulle aldrig, aldrig i hela mitt liv ta beslutet att skära av min hand… nej fyf*n usch skulle faktiskt hällre dö där på plats, elr vet inte man vet aldrig vad man gör när det väl är en själv som sitter fast där.

Maiae
0

#1 Fy f*n ush, ush, ush låter bara så äckligt och bara inte sant liksom:O

Mvh Maia

[Wera]
0

PUTT! Kom igen - ingen annan som tittar? Förvånad Bara jag som gillar sånt här? :P Jag tycker det är skit intressant!

Tina-A
0

Jag tittar ofta på sånt :) Händer inte allt för sällan att jag gråter när jag tittar på sånt faktiskt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

DEMNJA
0

Stå där i flera veckor? Utan mat och vatten Flört

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[nataschaj]
0

ja har i nte ens dem kanalerna… vill verkligen se sånna program

Brownie
0

intressant men läskigt o äckligt ;)

[Wera]
0

#5 Han hade lite mat och vatten - men inte mkt ^^ tänkte bara inte på att skriva det - men de flesta som vandrar och ska på en liten utflykt tar med mat…

teddykaniner
0

#1: Usch vad äckligt det låter! Tyst

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Niike]
0

#1 Hört talas om den händelsen. Hemskt men ja, otroligt att han klarade det. Tänk att skära av tjocka ben som går i armarna.. Hua!

Clariiz
0

#1; Gisses :S
Men jag kan förstå honom, för det första får man nog en sådan panik och överlevnadsinstinkt att man gör vad som helst för att ta sig där ifrån.
När han väl bestämde sig för att hugga av armen lär han ha blivit fullpumpad med adrenalin som gav honom styrka, skärpa och förmodligen gjorde att det knappt gjorde ont.
Där emot lär han ha lidit riält efteråt..
Otroligt..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Brownie
0

Väldigt intressant måste ja säga!

[Wera]
0

Inga andra som kommer ihåg något de sett? ;)

Jag har sett massor! Men kommer inte ihåg så mkt så det blir bra att läsa liksom, för den jag skrev om i #1 såg jag senast.

Var en man som blev begravd i en lavin 2 gånger i rad! Först en gång, sen när han kom upp var det några med helikoptrar som sprängde och utlöste lavinena för de skulle vara säkert och de viste inte att han var där - så han blev begravd igen! Sen hittades han. Hemskt iaf. jag skulle få panik att ligga i snön och inte veta vilket håll man ska gräva för att komma upp! Han var med en vän men han dog…

En person gick med en grupp och vandrade upp på mounteverest - hans sista mål! Bara 2000st hade klarat att vandra upp men varav ungefär 800st hade dött - om jag inte minns fel.
Iaf. så blev han skadad så de lämnade han, medan de andra fortsatte - det kom en storm, så alla dog (utom han som vart lämnad) och ingen visste vart han var, men så fann de honom och då hade han förfrusit handen, näsan och kinderna - de var som porslin! De fick amputera bort någon del, mins inte men typ fingrarna/handen elr något… och operera nya blodkärl i hans sönder frusna näsa.
- Usch! Det gör typ ont när man cycklar på hösten utan vantar t.o.m!