Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 483 ggr
JILE
0

caffelattekiss

Hej, idag när jag kom ut till min 2-åriga kanin så ville hon ej ha mat, satt sig och kissa som caffelattekiss. Sedan slog hon omkull sig. Ska de kissa så ? Sen när jag tog i baken satte hon upp och kissa igen, kan de vara så när de är brunstiga? Mamman till denna kanin kissade också så förut, men blev orolig nu när hon inte ville äta.

Får väl ringa veterinären.

Kram Jile

Kristall
0

Låter som att hon är brunstig.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

JILE
0

Javisst, men kan de bli så att de inte äter då?

JILE
0

Hej igen, hon hade ätit upp maten när jag kom till buren igen, moroten var borta :-)

Det är säkert brunst ändå. Var ut och sprang i springtunneln som är till hunden egentligen, men den tycker hon om. Sen vart hon så slut så hon slog omkull sig och benen rätt upp..för söta de små liven.

Kram Jile

[Wera]
0

Vad då kaffelatte kiss? XD När en hona brunstar brukar de väl ändå ha normalt kiss? Ändrad färg på kisset kan ju vara p.g.a maskrosblad.

JILE
0

Ja kisset ser ut som kaffe och mjölk blandat. Min andra kissar så, så det stänker upp på väggarna när hon kissar.

En gång när jag satt på huk och pratade så vände hon på baken och jag fick en dusch i hela ansiktet…snabbt tog jag deras vattenflaska och skruvade av korken och hällde över ansiktet ..fy inte kul :-)

Kisset efter maskrosor blir mera rödfärgat.

[Wera]
0

#5 Jaha ja :P jo mer rött vet jag… ja då är det väl brunst… haha var så länge sedan jag hade en hona som skvätte ;)