Dussen är borta!
Imorsse ringde min mamma och sa att hon hade dåliga nyheter.
Il Duce (Dussen) som bor ute hos mina föräldrar är borta :( Buren hade blåst omkull inatt och dussen hade försvunnit. Jag kan inte ta mig dit förrän vid fyra och ingen har sett till honom. Ska dit så fort jag kan men jag skulle behöva lite hjälp - ringer man till polisen för att anmäla honom saknad? Tänkte ifall någon hittar honom.
Han är väldigt skygg mot främlingar så jag tvivlar på att någon lyckas ta fast honom :/
Vad tråkigt. =/
Ja, du ringer till polisen och talar om att han är saknad.
Du kan även sätta upp lappar, om ni inte hittar honom.

#2 Okej, då ska jag göra det sen. Måste dit och leta lite först bara. Problemet är att det finns så många katter i området så risken finns att en katt har tagit honom :(
Nej va tråkigt :( Hoppas ni hittar honom.
Säg bara till om du vill ha lite sökhjälp.
Vad tråkigt :( Hoppas att du hittar honom!
// Emma :D

#3 Jo jag hoppas det jag med :( Tack för erbjudandet, vi tar med oss hunden dit så hon får söka och försöker komma fram till vilken väg han har tagit. Jag hör av mig om vi behöver förstärkning :)
#5 Okej, lycka till. Ja det är bara att höra av sig om det behövs :)

Funderar på att ta med min ena hona och sätta ner henne i beteshagen, då kanske han kommer fram om han är i närheten? Vad tror ni?
#7: Det är ju värt ett försök.

Men oj vad tråkigt med lillkillen, men den här natten har varit hemsk. Tog in ena kullen kaninungar i går kväll och täckte över burarna med dom andra för att inte riskera fler dödsfall på ungar pga kyla och blåst.
Han borde ju inte ha stuckit så långt, men blåsten kan ju ha skrämt honom också. Jo, det där med katter är ju ett elände, minns för ett par år sen när en grannflicka hade våran ena hane som sommarkanin och en morgon satt han helt plötsligt hos oss utanför bron. Buren hade stängts dåligt så han hade rymt. Ena grannen har fyra katter och den andra två, så det hade ju kunnat gå tokigt.
Men sätt upp lappar och så får du leta, fast det är ju inte lätt. Samtidigt tycker man ju att han borde komma tillbaka, dit där han är van att få mat och så. Men hoppas verkligen att ni hittar honom. Prova med att ta dit en hona, för det brukar dom ju känna på långa vägar.

#9 Jo det har verkligen blåst ordentligt, det är ju inte direkt någon lätt liten bur som blåst omkull :/
Jag tror inte heller han har stuckit så långt men han är ju så feg så frågan är om han kommer fram när man letar honom… Jag bad iaf min brorsa att ställa ut lite torrfoder vid buren ifall att han skulle komma dit.
Tack alla :)
Gud så tråkigt! Stackars dig! Hoppas att du hittar honom! Har du kollat på grannarnas tomt? Min kanin hade nämnligen rymt dit en gång och käkade gräs;/
Lycka till!
Kramar Husberg!
Tråkigt! Hoppas ni hittar honom! :)

Fy vad tråkigt. Vet hur det känns, hoppas du hittar honom!!:)
Mvh Maia
Inte roligt :/ Hoppas han kommer till rätta igen!
Aut viam inveniam aut faciam
Oj va tråkigt! Hoppas du hittar honom !
// Michis

Nu har vi letat runt en del. Vi har dock kommit fram till att han med största sannolikhet har blivit stulen :( Buren är så pass stabil att den inte kan ha blåst omkull, dessutom så låg den på helt fel ställe för att den ska ha blåst omkull. Jag hade inget lås på buren för jag hade inte hunnit fixa något.
Förstår inte hur folk kan göra sånt! Den stod ju på baksidan hemma hos mina föräldrar, man ser den knappast om man inte är på baksidan eller på någon av de närmsta tomterna.
En till sak som pekar på att han blivit stulen är att dörrarna inte var hakade, och det vet jag att dem var igår. Någon måste alltså ha tagit honom och sedan vält buren för att få det att se ut som att den blåst ikull.
Jag är ARG.
#16 men gud så hemskt och fy fan vilken dålig stil av dem som har tat honom!.. har du ringt till polisen å sakt att han e stulen då? sätt upp lappar på de stulen kanin och bild på han, så folk kasnke känner igen honom..
hoppas du får tillbaka han.. håll koll på annonsidor å de med i fall han dyker upp där
#16 MEN GUD SÅ HEMSKT! Det är ju helt sjukt vilka knäppa människor det finns!
#16 Jag skulle kunna hjälpa med att stoppa upp lappar i Luleå om du planerar på att göra det.

#17 Jo jag vet :(
#18+19 Tack så mycket för erbjudandet. Jag ska vänta någon dag och se om han mot förmodan kommer tillbak och trots allt inte är stulen, sen så börjar jag väl sätta upp lappar..
Ska försöka hålla koll på annonssidor också. Om någon ser något misstänksamt, hör av er - minsta lilla tips? kan vara värdefullt.

Det visade sig att han inte alls har blivit stulen. Jag stod på infarten och pratade med pappa som sa att det var han som hade flyttat på buren. Den hade alltså blåst omkull. Och när vi står där och pratar så ropar en av grannarna på oss och frågar om vi har en kanin.
Dussen hade alltså kommit skuttandes där på morgonen och dem hade tagit in honom :) Så nu är han hemma igen :) så himla skönt alltså! :)
Åh, sån tur! :)
Aut viam inveniam aut faciam
Ojsan! Så kan det gå… tur att han är tbx :)
Men gud vad skönt och vilka bra grannar ni har! då kan man pusta ut nu då…
Så bra! 
Med vänlig hälsning,
Jenny
Vad skönt att lilla vännen är tillbaka, jättesöt! 

Ja jätteskönt känns det :)
#24 Jo, jag måste fundera ut något sätt att tacka dem på :)
Åh, så bra att han är tillbaka! :)
Vad bra att han är tillbaka :)
// Emma :D

Å, vad bra att han kom till rätta.

Yes :)
Kan någon låsa tråden? Den är ju som inte aktuell längre :P
Va skönt att höra att han har kommit hem :)