Kaninslagsmål
Har ni sett ett kaninslagsmål någon gång?
Det har jag och dom kan bli ganska tuffa och blodiga. Och kaninerna låter också en hel del under slagsmålen.
jag disskuterade med en kompis ifall en kanin kan vinna över att annat djur i slagsmål. Visst en kanin kan ju döda en annan kanin, men kan en kanin döda en katt, eller en iller. Kan den döda en orm eller en fågel?
Eller är kaniner ganska försvarslösa och svaga djur???
En kanins taktik är ju att fly när en räv eller något kommer, så jag vet inte xD
Ajo. jag vet. kaniner är ju inte djur som gillar slagsmål dirket.
Ganska bra att dom inte är så våldsamma :P men om dom är instängde i ett hörn eller så så tror jag dom skulle gå till attack.
urs. jag hörde om två kaniner som slogs. den ena bet ihjäl den andra. Och kaninen som dog hade sår i hela ansiktet :( herregud
Usch, vad hemskt! Jag skulle låta mina kaniner nosa på varann, men en av dem var nära på att gå till attack, så mot varann är dem nog inte speciellt "flykt" villiga.
Hur mycket bråk kan man tillåta innan man bör sära på kaninerna? jag har två kastrerade hanar som får träffas ute i rasthage ibland. Dom går ganska bra ihop och tanken är att dom ska klara av att gemensam Hage. Ibland börjar dom slåss så det yr stora pälstussar men ingen verkar ha fått något sår. Sist så hade vi lämnat dom obevakade ett tag för det gick så bra och när vi kom ut låg det lite tussar på backen så dom hade bråkat lite men klarat ut det själva då dom inte var arga längre.. När ska man ingripa och har två kastrerade hanar "instinkten" kvar så pass att dom kan ha ihjäl varandra??
Sajtvärd på Iller.ifokus