Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 937 ggr
KajsaM
0

Hö eller Halm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på djuraffärn och köpte hö. Men jag tycker det ser ut som halm eller är jag knäpp? Hampus äter det iaf. Bifogar bild så ni kan säga vad det är :P

KajsaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en till bild.

Zvintos
0

Ser ut som hö…
Halmen är mer gulaktig.
Men är inte säker Räcka ut tungan

Matilda_91
0

Men kaniner äter ju inte halm så det måste nog vara hö.

Hopi
0

Men det ser grovt ut..!!

Zvintos
0

#3, mina niner mumsar då också på halm när det finns i buren, trots det finns hö.

Viran90
0

ja tycker att det ser ut som sent taget ängshö, det var ganska gult, vad jag kunde se, det betyder att du betalade för nåt som inte var lika bra som det borde varit..men lugn din kanin klarar sig! det är inte halm iallafall.

Matilda_91
0

#5: Käkar dom halm? haha

Zvintos
0

#7, japp.. de mumsar halm och hö när det finns. Räcka ut tungan Fråga mig inte varför, för jag undrar också varför de gör det. *skratt*

Pheobe
0

tycker det ser okej ut

Lotta_A
0

Jag tycker som Pheobe. Att det ser helt okej ut :)

LinisPandie
0

Kaniner äter halm också, dedär ser ut som hö, men vart är det tillverkar och i vilken affär har du köpt det? För det verkade vara för stora hö strån?

Elina.
0

Det är nog hö, halm är inte sådär grönt.

KajsaM
0

Okej alla värkar vara överrens om att det är hö?! :P Tack :D

#11 På djuraffärn och det är bara i en påse, det står ingen tillverkar.

Tina-A
0

Mina kaniner äter både hö och halm .. :P Måste fylla på halm ganska ofta då deras "myshalm" försvinner, hehe.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

_Mew_
0

Jag tror inte flisan äter halm.. men jag har däremot sett att hon biter av för långa strån och om något är ivägen så tar hon det i munnen och flyttar åt sidan. Jätte sött!

Hakefjordenskaniner
0

Jag tycker det ser ut som hö men luckta på det hö lucktar hö halm lucktar inte så mycket och så är det ofta stort och gult!

Lotta_A
0

#16: bra tips?. Lukta på det!

KajsaM
0

#16 Det lukatr gott :)

Mandysan
0

Halm är gult och har väldigt grova strån. Hö är oftast grönt till gröngult och innehåller flera olika växter (halm är alltid bara en t ex havrehalm) hö kan vara grovt (=mkt bra fibrer) eller tunna små strån. Både min kanin och min häst föredrar grova höstrån.

mocchino
0

Jag tyckte det såg ut som väldigt gult hö.. Halm ser det inte ut som.. Ser nästan ut som en blandras, kanske resultatet av en tjuvparning mellan halm och hö.. Räcka ut tungan *haha*

// Nathalie

Tina-A
0

#20: Hahahah ja man vet ju aldrig .. :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Solan
0

Det är definitivt hö..Flört

KajsaM
0