Vad för ras?
ser ut som en teddy lejonhuvad
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#2 okej, tack för hjälpen!
#2 Dvärgteddy (:

Haha fush är det inte skulle tro teddy som alla andra, hur fick dom i dig att det skulle vara fush?
Mvh Maia
#4 kan det va ja;D men ur en kull med 2 lejonhuvade kom det teddy lejonhuvade sa upf. men så kan det inte va då elr?
tycker det är lite konstigt eftersom fler och felr som jag vet börjar föda upp teddy lejonhuvade?:S
men vet att dvärgteddy finns;D
// Hanna

Btw är den väldgt fin:)
Mvh Maia
"Dvärgteddy" är inte någon ras, utan en korsning.

Det är nog någon slags lejonhuvad. Det kan aldrig vara en fush.:)
okej, tack så jätte mycket för all hjälp!

nix, ingen fush

En fuchs har ju kort päls på huvudet, så jag skulle tippa på en teddu eller teddylöwen om den har lejonman, tycker det ser ut lite så.

Jätte fin är den, tror det är någon slags teddy, fuchs är det absolut inte. Riktigt söt - vad heter den? :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
H*n ser ut som en dvärgteddy ^^
Btw, Teddylejon är samma sak som Teddylöwen (fast löwen är tyska, vi är i Sverige) och Dvärgteddy.
Den är inte godkänd, så den räknas som korsning.
#12 Vad menar du med "Teddy eller teddylöwen" finns ingen "ras" som enbart heter teddy ^^
#2 Finns väl ingen "ras" som heter Teddy lejonhuvad? För isåfall menar du väl dvärgteddy/teddylöwen/teddylejon?
#6 Jag tror Tarja rättade dig att det hette Dvärgteddy, inte "teddy lejonhuvad", två lejonhuvade med anlag för teddy kan ge teddy, fast kanske inte så jätte bra pälsade?
#13 Hon heter Gucci ^^
h*n är väldigt söt :D

#6 Ne så gulligt namn :D
MVH.
Louise T

#15 Det finns i alla fall dvärgvädursteddy, vi har flera uppfödare här omkring och nog tror jag att jag hört teddy också. Det är ju inga godkända raser, men nog finns det. Teddy och lejopnhuvad är ju två olika anlag så dom kan väl ha bara teddy eller både och.

#19 Jo det finns någon kompis till mig som känner en som föder upp dvv teddy.
MVH.
Louise T
#15 jag tyckte det va konstigt när visa upf har sagt att det är en teddy lejonhuvad, finns tilomed sånna jag vet som har sagt att dom bytt ras till teddy lejonhuvad. aja då vet ja att det inte finns men lite konstigt att dom föder upp sånna isf^^
// Hanna
#19 Jag har teddyvädurar hemma så jag vet att det finns (föder upp) :P Dom är inte godkända ännu som du skrivit ^^ Har inte sagt att det inte finns "dvärgvädurs teddy" (Teddyvädur.)

Men med teddy menade jag ju hårlaget, sen finns det ju olika raser med teddypäls och även dom med teddypäls och lejonman, men det blev ett litet missförstånd bara.
Kan ni kasnke också se vad hon har för teckning? I djuraffären sa dom madagaskar brokad. Men dom har ju haft fel förut så..ja…
är inte bra på att se skilnad på färger men ifl wienertecknad:)
// Hanna
Nej, ingen fuchs. Fuchsar kan man blåsa i pälsen och man ser skinnet, emn på en teddy så kan man inte göra så.
(På bilden är det en dvv. fuchs)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#24 Ja du, svårt… fler bilder? Viltul, madagaskar wienertecknad?
#26 När jag blåser i mina teddysars päls ser jag skinnet ^^ men han kan ändå inte vara fuchs för han har lång päls i ansiktet så ^^
Men är det inte svårare att blåsa igenom en teddypäls än en fuchs? jag behöver inte ens blåsa hårt.
Det är väldigt pälsigt på hals,nacke, kropp,svans och ben och normalpälsad i ansiktet:)
#0 kolla på trasselsudds hemsida så kan du se en hermelin fuchs. www.freewebs.com/trasselsudds/
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#28 Jag blåser som vanligt, tar inte i så där extremt :P

putt

#32 Madagaskar wienertecknad?

Tror inte du behöver klippa pälsen, jag hade några ungar med dubbla löwenanlag för ett par år sen och dom var väldigt lurviga på hela kroppen när dom var små, men det mesta av pälsen försvann sen när dom blev äldre. Tror att det är en lejonhuvad kanin du har, men även om den skulle ha fuchspäls så är det inte så att du behöver klippa den, det är ju bara angorakaniner som behöver klippas regelbundet, men där växer ju pälsen hela tiden.
Som #34 skriver sa e det bara angoran som behovs klippas. Varken fuchs, teddys eller lejon ska klippas. Atingen kommer din kanin falla bort palsen och bli lejonhuvad eller sa e den teddy :P

#33 Tack:)
Nån annan som har en annan färg somd en tror?
Mvh Maia
Jag gissar på ljus madagaskar eller isabella, wienertecknad. Jättesöt!

Tycker den är för ljus för madagaskar, kan den vara viltgul wienertecknad?
okej, tack för hjälpen
#38 men viltgul brukar val inte ha sanna "morkare" oron? Ser heller inga vilttecken.
Forutom mdagaskar gissar jag ocksa pa isabella.
#40 Precis, jag tror mest på isabella eller möjligen ljus madagaskar.

blå ögon, två färgad: wienertecknad ser ut som teddy, men teddy har ju hängande öron så helt klart nån korsning
Ibland blir jag j-ligt sur på zoo affärer som inte vet vad dom säljer för nått. Ofta ser man fel anslag på fåglar, å sånt e ju viktigt!