Åka bort?
Hej hej, det har nu visat sig att jag ska åka bort i ett år och kan inte ta med mig mina 2 kaniner, jag bor själv och det är tveksamt om någon jag känner kan ta hand om dem under så lång tid.
Då undrar jag hur gör man? Finns det nån kaningård som kan ta hand om dem eller kan man låna ut kaninerna som lånekaniner ungefär? Måste verkligen ha hjälp med tips?.

okej låna ut dom det uppskatas verkligen=p lycka till

Hur lånar man ut kaninerna? Har inga bekanta som vill ha dem. Ska jag låna ut dem till okända, och hur gör jag då?

du kan ju anonsera om det på blocket eller eniro där kommer du säkert hitta intresse lycka till<3

OKej tack! Men är det säkert för kaninerna då? Jag vill ju att det ska vara seriösa folk som tar hand om dem. Och måste man ge dem pengar för att de ska ta hand om kaninerna?
#5 Det beror pa personen som ska ta hand om dom, vissa tar t.ex. 20kr/dagen/kaninen vissa t.ex. 200kr/veckan osv… vissa gratis om du star for fodret, spanet och allt.
Du far val ringa och prata, se hur hon har det hos sig innan du lamnar kaninerna.

du kan ju fråga ut mäniskan som ska låna dom och om dom har eller har haft kaniner. och hur dom i sånafall ska bo och om dom har tid för den<3

Du kan ju sätta ut de på foder, då är det ju någon annan som sköter om dem men fortfarande du som äger dem.
the vanity, it becomes insanity
Oj, jag har inte last att du skulle bort i ett helt ar, men da rekommenderar jag absolut att lana ut dom pa foder som #8 skriver!

#10: om du sätter ut de på foder så är det oftast fodervärden som betalar mat, spån, hö och sådant. Man kan säga att fodervärden tar hand om kaninen men det är du som "bestämmer", t.ex ifall kaninen ska gå i Avel, avlivas när om den blir sjuk osv.
Det är givetvis olika och man bestämmer ju själv hur man vill ha det, man brukar skriva ett fodervärdsavtal som sedan ägare och fodervärd får skriva under =)
the vanity, it becomes insanity

Låter bra! jag har nu lagt ut en anons på eniro, så får hoppas att nån nappar på den!
Jag vill ju verkligen inte avliva dem, det skulle vara väldigt taskigt, så det kommer aldrig att hända, vill heller inte sälja dem för jag vill ju ha tillbaks dem när jag kommer hem igen. Utlåning verkar vara enda alternativet.

Kan du inte lägga ut en annons här på kif också?
om du inte redan gjort det såklart.

putt

Det har jag inte gjort! men ska nog göra det!