Har glömmt bort allt!
Jag tänkte para min hona och hane. Dem är belgiska jättar
Hur många månader måste hanen vara för att kunna para sig? när på året kan man para dem, dvs när går det att para dem? Hur många ungar får dem?
Ni är jätte snälla om ni svarar!!
Står de inne eller ute? Innekaniner brukar man nämligen kunna para året om.
Både hanen och honan måste vara könsmogna, hur gamla är dom?
Hanar blir könsmogna när de är ungefär 3-9 månader gamla och honan ungefär 4-10 månader. Det är svårt att säga exakt ålder. Hanar brukar gå och "skvätta" urin okring sig när han blir könsmogen så då brukar man kunna märka det på honom.
"Kaniner" brukar få 4-10 ungar, vet inte hur det brukar skilja sig mellan raser. Har fått uppfattningen om att större raser brukar få fler ungar, men det kanske bara är jag som fått den uppfattningen :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
'TAck:) Min kanin hane är 5,2 månader exakt. Och han bor utomhus i en omhägnad med ett isolerat hus han kan gå in i.
Jag har för mig att större kaninen får mindre ungar, i min kanins kull var det ca 5 ungar.
#2: Jag tror också att stora kaniner får färre ungar. Men men.
Står dina kaniner inne eller ute??
Jasså jasså.. Jag har verkligen för mig att större raser får fler ungar :P Men jag kan ha fel.
Det är lättare att para utekaniner på våren/sommaren eftersom det inte är naturligt för dom att få ungar på vintern
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4: Para dom på våren. så ungarna kommer till sommarn. Ungarna överlever inte om det är för kallt ute.
Okej:P Jag vet inte om större kaniner får färre ungar men det är bara vad jag tror, ni har säkert rätt jag är inte så kunnig. Tack så jättemycket

Dom får vanligt vis mellan 8-12 men dom kan få 4 också i vissa fall och ändel och det är ganska vanligt händer i mellan åt att en del får 15st men hör med uppfödaren hur många ungar det var i mamman och pappans för det brukar var ärftligt!
Det är tuverr så att det det händer att den belgisk jätte får dö födda ungar dom får kansle mellan 10och15ungar men det är bara 7-8 vid liv!
Dom kan få kaniner året runt men hoan är bara villig ca:7 dagar per månad! Men hon kan få ungar dom andra dagarna oxå!
Honan ska vara ca:9-12 månader på en sådan stor ras tycker jag är lämpligt men det går tidigare men absolit inte innan 6månader!
MVH Jessica
#8 : bra skrivet jessica