Trixie bur?
Har du en trixie bur ? i sånnafall , vilken modell ? storlek ? skicka jättegärna med en bild eller två 

puutt

är det verkligen ingen som har någon sån här bur ?

Jag har haft en sådan bur, våran varade i ett år och det var under tiden min kanin levde, sen så började det gå sönder lite här och var, så våran ligger någonstans på tippen 
Skulle aldrig, aldrig i hela mitt liv falla mig in och köpa en Trixie bur! Dom suger, dom är nog bland de mest värdelösa och dåligaste burarna som finns i Sverige! Alla modeller och storlekar, dessutom är vissa ganska små. Dålig kvalité är det på alla, kaninerna bara gnagar igenom hela buren under en natt. Taket blåser hur lätt som helst av. - Absolut inte värt pengarna!

#4 den jag ska köpa är 1,39 cm lång^^ å 70 cm bred
#5 Men nu hänger jag inte med, du hade ju beställt en 4-fackare? Och du hade inga pengar men du skulle hämta 4-fackaren, ja var det inte typ igår? En Trixie bur är inte alls att rekomendera! Vrf ska du köpa en sådan? Det är ju som att kasta pengarna direkt i sjön.
Jag har ägt en Trixiebur.
Aldrig mer.
Den var svindyr (1500kr), liten, dåligt material som kaninerna tuggade sönder på en gång, alldeles för smal ramp och hålet för rampen var för liten.
Så jag har inte heller några bra erfarenheter av den.
min kompis köpe sån bur, den är väldigt svår att uppna(enligt mej) och doms tack har flygit av, och svårt att få tag på kaninen om den inte vill bli lyft
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#6 jag ska inte ha fyra fackaren. För vi hinner absolut inté ta oss dit på dom två timmar han har öppet.
Jag tror nog mest att det beror på hur ninerna är :) gnager dom sönder , så gnager dom sönder.

Mjoo men jag ska ha en annorlunda modell , inte den vanliga ´där dom har två våningar
#9: Fast även mina kaniner som aldrig gnagt på något innan, gnagde på den buren, men inte på sina tidigare/senare burar.

#11 men bara för det så behöver inte mina göra det. Ni här måste alltid vara så negativa
Vi ska även måla den. för jag blev inspererad av flisans burar
#12 dom e inte negativa, avråder dej bara att göra dåligt köp
// Hanna
#12: Du frågade om någon haft Trixie-burar och du fick svar.
Vi har haft sådana och har negativa erfarenheter utav dem.
Ingen har sagt att dina definitivt kommer göra det, bara att våra gnagt på dem trots att ingen gnagt på något annat tidigare.
Man får räkna med att inte alltid få positiva svar ang allt.
Även negativa svar kan vara positivt, för då får man så mycket fakta som möjligt och det blir lättare att ta ett beslut.

Jag tror jag har haft en s.k trixie bur (om det var en sådan), och den var inte bra, plasten under man skulle dra ut för att städa, typ knäcktes och jag fick lägga in en egen skiva så dom skulle ha något golv! Dom gnagde även på den, valde hellre buren än pinnarna. Så jag säger aldirg mer en sådan bur.. ;)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Alltså det är hur många som helst som har och haft sånna, och även om de flesta av deras kaniner aldrig gnager har de gnagt just på den sorten bur - kanske det är något mums med materialet? Trä't som används är mjukt tycker jag :S
Och taket blåser ju av? Det är ju absolut inte p.g.a kaninerna.
Du har ju en frasse… den kan ju inte bo i en sådan bur. Om inte din andre lilla kanin ska bo i den, men avråder dig att köpa en sådan värdelös bur.

#16 vem har sakt att min frasse ska bo där????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!. Gosan ska bo där. Ofta det tunga taket blåser av ^^, speicellt när den står precis vid en plank vägg som stoppar blåsten

#17, Wera skrev ju inte precis: "din frasse kommer att bo där så.."
Vi föröker bara ge bra tips? :) Har du bestämt dig för att köpa en sådan bur nu eller?
Om jag vore du skulle jag köpa ett sådant fack som jag hade på bilden jag skickade till dig förut, dom är robusta och bra tycker jag! ;)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

# Det taket är inte tungt kan jag säga, säger som alla andra köp inte en sådan bur, det är jätte dålig kvalite på dom. även om det är en liten kanin som ska bo där så är den nog för liten för den, Hade min hermelin där, när hon var kaninunge passade den jätte bra, men året hon dog, kunde hon nästan inte ta sig igenom hålet till boet 

#19 har haft en sån bur förut. jag kunde knappt få upp taket pga av vikten
Har haft en. Kan bara säga att … dom suger! Den såg helt fallfärdig ut när jag bara hade haft den i några månader, och jag köpte den helt obegagnad (stavning?).

#20, om du har haft en sådan och tyckte den var bra tycker jag du ska köpa en sådan, för du verkar så beslutsam, trots alla våra varningar :P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#22 haha :P jaa , jag är ganska envis :P speciellt när den redan är beställd (A), Men vi börjar med en och ser vad det blir av den :)
Kan du skicka en länk på den du tänker köpa?
För enligt vad du berättar börjar jag bli tveksam om det är en trixie ^^

#24 Håller med, AnimallLoverse bur verkar ju så bra på alla sätt och vis och då låter det sannerligen inte som en Trixie.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

www.zoosajten.se buren längst till höger på andra raden uppifrån
#26: Menar du "Utebur 1.36m"?
Den är inte laglig på höjden.
Jag hitta den inte :S
#29: Smådjur->Burar->Uteburar

har även hittat en annan bur på blocket för 100 kr , ska ev köpa den

#28 en sånn har jag haft! Den vars viiin dålig och inte laglig den brukade jag ha små kanin ungar i efter som de inte spelar nån roll om den är lite liten på höjden då. Men skulle ABSOLUT inte rekomendera den.

AnimalLover, är det buren i #26 som du ska köpa eller?
Kul att det står "utebur på hela 136 x 45 x 70 cm", den är ju inte ens laglig på höjden ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

jag får bygga upp den på ngt sätt . ska även iväg snart å köpa en annan bur , 100 som jag hittade på blocket :) jättefin!
#34 inte för att vara negativ men är nog lättare och billigare att bygga en helt ny ist ;)

#35 säger nån så en gång till så flippar jag ut! NEEJ VI KAN EJ BYGGA BURAR SJÄLVA!. Sen har vi redan beställt och betalat trixi buren
#36: Ta det lugnt nu.
#36 okey, då hoppas vi att Gosan inte hittar på för mycket bus i buren så att den håller länge ^^
Du behöver fortfarande inte använda stor bokstäver och bli sur!

Hej!
Jag har en bur från trixie, det är den som är längst ner i vänstra hörnet på bilden.
Jag har faktiskt, till skillnad från de flesta andra här, inget negativt med den alls! Min första kanin gnagde pyttelite på den första dagen, men när jag lade in pinnar valde han dem istället.
Jag tycker att det är praktiskt att dra ut lådorna för att städa m.m och jag kommer väldigt lätt och snabbt åt kaninerna! Dock är mina kaniner väldigt sociala, och kommer nästan fram direkt när dem hör mig.
Om det är så att taket lätt blåser av kan man ju lägga någon tyngd på :)
Som sagt, jag står på trixie-burens sida 

TYcker alla är lite otrevliga -.-'
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

#40, ja håller med.
Läs Maiaes artikel som heter "Attityd?" ;P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#41 den är omdöpt och heter tänk på er attityd:P den är nålad så alla vet:)
// Hanna

#42 haha okej ;P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Den är säkert helt okej. Men höjden, är den inte lite dumt att inte följa jordbruksverkets rekommendationer?
Jag har en sådan. Den buren är helt värdelös, helt söndergnagad, botten spruckit lite, dörren är konstig m.m. På somrarna brukar vi vara i min stuga så där har hon en annan större bur, håller dock på att bygga en ny istället för trixie buren..

Jag tror jag har en likadan bur som AnimalLove och min bur är väldigt bra, den har fungerat i ungäfär 8-9 månader, är inte det bra? ;) Skoja, nejmen alla verkar tycka den är dålig, jag tycker den är bra. I alla fall min modell av den, om det är en sån ni menar. Jag kan lägga upp en bild på den.
Jag tycker den fungerar väldigt bra!

Det ända dåliga är att dem gnager vid dörren :( Men dem gnager verkligen inte sönder den