HJÄLP!
Min kanin Lukas mår inte så bra idag, jag vet inte varför. senast igårkväll mådde han prima när jag gav honom kvällsmaten. men imorse när jag kom in till kaninerna och kom till honom så hade han inte rört sin pellets. alla mina kaniner äter alltid upp sin mat, så bara det var oroande. när jag öppnade buren så satt han stilla och han såg ganska hängig ut, han brukar alltid komma fram och hälsa, vilja bli klappad för han är otroligt kelen av sig så det var också konstigt för att vara honom. jag tog ut honom i min famn och undersökte honom lite, inget fel på hans tänder eller något annat, det enda var att han verkade lite stinn om buken. jag släppte honom i en av hagarna men han ville inte röra sig så jag tog på honom sele men han skuttade bara några skutt sedan lade han sig ner. jag klappade på honom och han gillade det, han är alltså inte öm någonstans eller så, inte på magen heller för han hade inga problem med att jag tog på den. han bajsar normalt, alltså bajset är inte löst eller så.
kan någon hjälpa mig? jag är ganska orolig, han sitter fortfarande bara stilla och ser allmänt hängig ut.
bifogade en liten bild på sötnosen
Ring veterinär. Låter inte friskt. Han kan behöva medecin.
#1 ja, jag får nog göra det. tack :)