Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 913 ggr
Kristall
0

Dina framtidsdrömmar/-planer?

Vad är dina framtidsdrömmar/-planer vad gäller kaniner?

Att skaffa din första egna kanin, börja föda upp kaniner, starta en omplaceringsverksamhet kanske? Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

pigelina
0

Håller på att börja föda upp kaniner av rasen lejonhuvad, renrasigt med stamtavla :) Ska fixa uppfödar nummer mm bara och fixa en hane(a) fast han finns ine i en mamma antagligen:P om parningen lyckades:P
Första kullen (inte min första någonsin altså, haft ett par elr rätt månag innan) den föds iallafall i augusti:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Kaninisen
0

Jag skulle vilja ta en kull på min lilla hona, men det är inget bestämt. Skulle gärna vilja träna hoppning med henne då jag märkt att hon gillar det och är väldigt duktig på det.

Vad har du själv för planer?

[Wera]
0

Att med hjälp av andra kunna se teddyväduren som en godkänd ras i Sverige.
Jag vill få fram fina, lugna och snälla samt rastypiska, bra pälsade teddysar, såklart wienerfria också. Jo jag vill gärna para min dvv hane med en fin hona ;)

_
Jag vill även kunna ha ett x antal fina avelsdjur i madagaskar här hemma.

EDITH: En dröm är ju att kunna ha en stor kaninård med likadana, snygga, stora, rymliga, luftiga och ljusa burar, typ "9-fackare" och sånt :) samma med rasthagarna._

Har inget mer typ…

Zvintos
0

Mina planer är att i framtiden:
* utöka dvärgvädurarna med 1-3 färger; white zobel brun, järnblå (och få godkänd) samt rävröd.
* ha en stor kaningård med många rastgårdar
* ev få fram belgisk jätte i vit blåögd
* föda upp även för eget bruk.

Kristall
0

Själv ska jag ha en liten uppfödning (med min mamma, är bara 14 år så) med dvärgvädurar. Glad Letar just nu efter kaniner att ställa ut & använda i aveln, så första kullen kommer väl 2010. (:

[Bolten]
0

Komma upp i högre klasser och åka runt i sverige och tävla under sommaren (kaninhoppning)

Melvis
0

Mitt drömmål är att få öppna ett kaninhotell/pensionat redan nu. Ska få göra det om 3år…

Det är det eller att ha en egen kaninuppfödning med dvärgvädur (:

thexclub
0

Jag skulle vilja ha en riktigt stor kaningård ute på landet med gigantiska, säkra burar. De skulle stå på marken och ha ett galler ca en meter ner i jorden så kaninerna kunde gräva hur mycket de ville.
Vill även väldigt gärna ha en BJ eller en frasse, skulle vara awesome! Eller att kunna ta hand om omplaceringskaniner/ kaniner som far illa och ha oändligt med pengar för veterinärkostnader dyl.

Det var mina drömmar det, mål vet jag inte riktigt haha :D Kanske att mina kaniner ska klassa upp sig i hoppningen och bli riktigt duktiga!

the vanity, it becomes insanity

Maiae
0

Ta min första kull, någon gång och köpa min nästa kanin:)

Mvh Maia

[Wera]
0

#8 Woho vilka drommar :D

southdakota
0

Ägna mycket tid över sommaren tillsammans med mina nuvarande kaniner och bygga upp förtroendet mellan oss.

I framtiden vore det roligt med en lösgående jättekanin.

thexclub
0

#10: ohja! Gäller ju att tänka stort ;)

Animalfriend
0

Har redan fött upp många de vanligaste svenska raserna i Sverige. (Dock bara som hobbyuppfödning). Så jag vill prova något lite mera nytt. :)

Mitt mål är att kunna ha uppfödning av enfärgade dvärgvädursrexar, samt med inriktining hoppning. 

Tänker även ha några hoppkorsningar. :)

Men lite mera uppfödning av dvärgvädursrexar (har bara en liten tös ännu). Samt lite hoppkaniner, men vill även träna mina dvärgvädursrexar i så fall i hoppning också. :)

Sedan är mitt mål att när jag sedan flyttar, flytta till en plats där jag kan inreda så stort och så naturligt som möjligt för kaninerna. Stora hagar, stora boxar (vill ha ett kaninstall, men lite likt ett häststall), samt ev, innomhusgräsmatta, som en konstruerad utegård, fast i ett stall (så inte direkt innomhus), så kaninerna kan beta året om.  :)

Har många planer, fast lite svårt att förkorta allt till inlägget. :)

Maiae
0

Haha den solklara drömmen är att jag och Summer "råkar" vinna en trisslott och vinner typ 100 miljoner, då köper jag (och familj) ett stort hus med världens största trädgård med typ 20 (elr mkt mer) fack och stora rasthagar mints 10 m x 10 m och ett litet stall med två små shettisar och då kommer jag såklart föda upp hoppkaniner och teddys!^^

Mvh Maia

Toaden
0

Jag skulle jättegärna vilja föda upp hoppkorsningar :)

[aammE]
0

Att få hem min första egna kanin. (6 Juli, wooho!)

thexclub
0

#14: haha nu när du nämner det så skulle jag nog också väldigt gärna vinna på en trisslott!

Maiae
0

#17 Visst värkar det härligt? Särskilt på en hopptävling^^

Mvh Maia

[Wera]
0

#17 Haha jag med :) vem vill inte det!
Men det var en i Spanien tror jag… som hade vunnit typ skit mkt pa lotto flera miljooner, och han raka tvatta lotten i tvattmaskinen! Surt va? Fast han kommer fa pengarna sen anda, drojer bara lite extra.

Sen var det en som hade vunnit skit mkt han med, men han kom in typ en dag for sent elr na med sin lott sa han fick inte! Fyfasiken vad suurt! *hehe*

#14 Bra drommar det ;)

Maiae
0

#19 Haha jag skule få en total blackout!X)

Mvh Maia

Creation
0

Jag skulle vilja skaffa kanin igen :) En eller två niner skulle vara jättekul.
En frasse och/eller belgisk hare vore kul! Eller kanske en blå wiener… eller en rex…. ja, jag har mycket att välja mellan. ;) Men detta kommer nog tyvärr inte att ske den närmsta tiden.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Caifeen]
0

Skaffa en vit blåögd dvv, eller en holländare :D

MH1994
0

börja avla på tan färgade holländare + utöka min Avel och kunna ha fler färger

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

bblomquist
0

jag vill köpa min första kanin, skall få en/två kaniner när vi har trädgård, antingen blir det om 1 eller 2 år då vi ska köpa hus.
Och så ska det vara möte bland våra grannar, att alla på nedre botten ska få ha en större trädgård. det enda som gör att jag inte får kanin, är att mamma inte vill ha en kanin sittandes brevid henne när hon solar!

Sen vill jag börja kaninhoppa, finns en klubb här på Gotland´(vet ej om den finns ännu).. Men jag hoppas det!

Boromir
0

Underbart med så mycket framtidsdrömmar! Lycka till, både ni som redan bestämt och bokat och ni som "bara" drömmer. // Malin

Hermelina
0

Föda upp tedyvädurar är min dröm :) Även att flytta ut på landet på heltid, så att jag har massa plats!

Hermelina
0

#26 kan tillägga att köpa en till teddyvädur till nästa sommar eventuellt ;P

Kristall
0

Säger som #25, lycka till! Glad Inget är omöjligt :D

Zsarorna
0

Att få min första lilla hermelin. Tack och lov behöver jag inte vänta så himla länge för han kommer äntligen på fredag!! <3

thexclub
0

#29; spännande, lägg gärna upp bilder sen:)

Mimmiih
0

haha, jag vet inte om det blir något med kaniner och göra, men jag kommer garanterat att hålla kvar intresset, det är jag helt säker på;) 

Jag har tänkt att satsa på frisörkarriären, men jag går ju bara i sjuan nu så det kan ju ändras lite..;)

[Linsenhejhej]
0

Jag kommer antingen föda upp holländska kaniner och sälja ungarna, eller ta 1-2 kullar och behålla alla kaninerna :)

Jag ska bygga och/eller köpa uteburar som jag ska ha på tomten ..

Eftersom jag inte kommer få en kanin förrän om minst 5 år, så vill jag ha många kaniner när jag är vuxen eftersom jag älskar dem!

[Gretchi]
0

Hm.. Min dröm är väll att ha massa kaniner av olika raser i stooora fina burar och hagar :D Och att ha en massa tid & pengar till det ;D

[Wera]
0

#33 Nej inte sant! Din drom e att flytta ner till mig i Dalarna och slippa Astrid :D Ta med Viola med (Y)

[Gretchi]
0

#34 Hahaha,jaså xD Det hade jag då ingen aning om^^ ;P Men jag tar med mej Hyndla istället, för Viola gnäller så mycket,hehe ;)

hjartelyckanskaniner
0

Min dröm är att hyra en gård och ha ca 15 kaniner, en frasse som ska vara en ''maskot''. Resten är holländare och de andra kaninerna jag har nu (om de inte dör då förståss..). De ska bo i stora burar (150x80x80) och leva livet.

En kanin ska bo i min lägenhet i ett eget rum där den får springa fritt i och ha en massa leksaker och kuddar som den kan sova på, även en fotölj som jag kan sitta i och bara kolla på kaninen när den busar runt i rummet.

Jag kommer även ha två hundar, vet ej vilkan ras ännu men någon stor ras som jag ska busa med en massa. Kommer kanske ha en häst, isåfall foderhäst.

Det är min stora dröm,och hoppas att den går i uppfyllese!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

minkaninester
0

Min stora dröm är att försöka göra lejonhuvad dvv som en större och vanligare ras. Jag ska föda upp friska och sunda kaniner.

Kanske också försöka göra teddyväduren som en godkänd ras. Och sen ska jag ha en kanin som springer fritt inomhus :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

OneSound
0

Min dröm är att börja tävla i hoppning med mina kaniner (:

Men också att i framtiden föda upp hoppkorsningar och ha en stor fin kaningård med massor av stora fina burar!

Aut viam inveniam aut faciam

steelskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min drömm är att ha inhängnader som är supersäkra att min kaniner och sen så gräver man ner i gjorden ett rum som kaninerna kan ha som hus och som jag kan gå in i :) Det ska se ut som en undergjordisk lite grotta som det lyser ifrån.

Inhängnaderna ska vara stora och kaninerna ska komma när man ropar XD

Sen vill jag ha raser som schansengold , tysk jätte schek , rex dalmatiner , holländare , belgisk jätte , vit lant , belgisk hare , engeslk schek och så klart min älskade bland raser d.v.s hopp kaninerna. Sen vill jag ha en inhägnad med hermelin honor i alla färger spec. vitblåögd då jag saknar min candy så mkt.

Ojojoj  nu blev det mycket drömmar lite verklighet XD

Men supersäkra inhängnader blir det iaf och troligast en belgisk hare och en hermelin blandning (hoppkanin).

Clariiz
0

Jadu.. Jag känner mig rätt nöjd med min nuvarande uppfödning på 8 vuxna, 7 lejon och 1 dvvkorsning :)
Målet är väl att utveckla uppfödningen ytterligare.
Skulle väldigt gärna vilja delta i  "Holländartecknat-på-lejonhuvade" projektet. Sen skulle det vara väldigt coolt att ta fram fram fluffbollar i BJ-size :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

PrinzeZz
0

jag vill sälja dom djur jag har till salu och köpa in lite nytt blod till uppfödningen så jag kan komma igång igen. Burar ska byggas men det är redan igång!

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |