Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1019 ggr
chocomian
0

Frysa hö - hur många tim?

Hallå!

Jag fryser all mat till mina djur här hemma för att minska risken för ohyra och undrar hur länge man behöver frysa in hö för att all ohyra ev ska dö ut?

Tacksam för snabbt svar så jag vet :)

[Angel88]
0

man ska appsolut inte frysa mat till kaniner, dom kan bli dåliga i magen och få deare vilket ejätte farligt hos kaniner då dom jättelätt blir uttorkade

chocomian
0

#1 Om den är KALL ja eller inte torr…. men man låter givetvis den torka innan man ger kaninen det såklart.

Så är det med ALL mat som fryses in, måste torka innan.

Maiae
0

Putt:)

Mvh Maia

Kaninisen
0

Oj, intressant! Vill gärna hör vad anadra säger så jag puttar! :)

Baralisah
0

jag tycker detta också är väldigt intressant eftersom jag aldrig hört talas om att man kan frysa ner sitt hö.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Mimmiih
0

jag har inte heller hört atals om det :S

förlåt,men jag tkr att det inte låter så gott för kaninen.. Skäms

pigelina
0

fryser inte mitt hö elr annan mat, höet har jag i förådet/garashet och maten i burkar vid kaninerna. vi köper såna höbalar som är lika stora som sånna vita men dom har aldrig vart vita utan opakade^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Baralisah
0

kan man äns frysa hö? tror det inte går? det dör väl då?

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Sashhi
0

Frysta grönsaker har jag hört ska vara giftigt för kaniner, eller något sådant.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

#8 De dor val inte? :S Ja pa vintern har i kalla dalarna e ju hoet i en kall container, och da e det val "typ fryst" haha, de dor inte avdet? :P Haft hastar som atit ho som legat i snon ganska lange som om e vore fryst ;)
#9 Frysta morrotter ;)

jossan84
0

Hö är redan rätt dött så det kan inte dö så mycket mer :P

Och det har för hög TS (för lite vattenhalt) för att bli, per definition, fryst. Det kan ju bli kallt förstås. Vet inte hur lång tid det tar för ohyra att dö. Vad är det för ohyra?