vad blir det ?
Vad blir det om man parar en teddyvädur med en hermelin ? Alltså , blir det långhåriga hermeliner då eller ?:P

#1 Ehm ? har jag sakt jag jag ska para dom eller ? Nej , jag var mest nyfiken!

Sen behöver man inte alltid ha ett syfte till PARNING mer en att få fram trevliga djur =)
det blir en hermelin med rätt mycket/halvlång päls med flygplans öron elr långa rätupstående öron tror själv inte det blir en snygg korsning eftersom hermeliner är små och unarna mellan en teddyvädur och en hermlenin kommer vara någonstans imellan båda i storleken, det kommer inte bli nsyggt med öron mm, vill man ha en långhårig hermelin/samma storlek, xå kan man ha hermelin fusch, dvärgteddy(lite störe bara med mycket päls)elr mini lejonhuvad:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#4 Oki :)

Det blir inte långhåriga ungar eftersom det behövs dubbla långhårsanlag för det. Ungarna kommer att bli korthåriga och öronen blir troligtvis uppåt och längden blir nånstans mellan hermelinens korta och vädurens långa.
#6 ok så blev det ifl på min kompis kull
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#6: Har parat en (korthårig) dvärgvädur med en teddyvädur, ungarna fick lejonman. Så korthåriga behöver de inte bli.
#4: Ungarna kan bli att se ut som en hermelin/dvärgvädur/lejonhuvad kanin etc. De behöver inte bli en precis blandning av båda (har själv två dvärgvädurkorsningar - 50% dvv - varav den ena inte alls ser ut att ha dvv i sig). Men jag kan hålla med dig om att det nog inte skulle bli en snygg blandning. ^^
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Jag säger nog som de andra - några blir nog långhåriga och några korthåriga men det skulle nog inte blivit en snygg blandning :)
Har du tänkt para en hermelin och en teddyvädur? :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Haha okk :P låter inte som om det somsakt skulle bli någon söt blandning direkt :P #9 alltså , naae jag bara kom på det här liksom ^^ jag ska nog hålla mig till renrasiga i sånna fall ^^ Kanske lånar hem en hane att para Gosan med då :) ( hon är en renrasig teddy )

#10 Haha ja då får du lägga ut bilder på de söta :) Älskat teddys :)
MVH.
Louise T

#8 Men då mådte det ju funnits ett lejonanlag nånstans, kan ju inte bli lejonkaniner av teddy. Teddyn kanske även var lejonhuvad, finns väl nåt som heter teddylöwen, som både har lång päls och lejonman.
Jag har parat hermelinfuchsar med lejonhuvad (med dubbla mananlag) och fick då bara lejonhuvade kaninungar, ingen med nån lång päls på kroppen.

#11 japp :) såfort jag får igång min dumma kamera så :)

#13 Haha :) Är urdålig på allt tekninskt xD ;D
MVH.
Louise T

#14 samma här :P , Jag brukar mest slå sakerna i bordet , men det brukar inte hjälpa 

#15 Ungefär som jag där också ja :)
MVH.
Louise T
Min kompis har kaninungar med dvärgvädur, löwen och teddyvädur. De är ganska lika en dvärgvädur i kroppen men med uppstående öron. En unge är korthårig och resten har lejonman. Ingen har teddypäls. Jag tycker de är söta men de följer ju inte precis standarden. 
Teddysarna är dubbelmanade, MM. MM + mm = Mm, dvs ungarna blir enkelmanade.

#18 Så då har teddysar alltså både löwenanlag och långhårsanlag? Vad är en teddy utan löwenanlag då? Blir det fuchs eller? Och vad är en pekingteddy då? Har frågat uppfödare av sådana om det, men det verkar inte vara nån som har riktig koll på det.
#19: En teddy är helt enkelt bara dubbelmanad (iallafall teddysarna i finland samt de som importerats hit från sverige).
När man avlar på tex lejonhuvade så kan det ju också dyka upp ungar som är och förblir helt långhåriga över hela kroppen. Avlar man enbart på dubbelmanade som har långhår över hela kroppen så blir det ju fler och fler sånna i kullarna.

Rabbitlove har en sån korsning :)
Tror vi i alla fall..
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Jag tror vilken blandning man än har på kaniner så blir de söta hur som helst (så länge de har päls på sig dvs.)!
#10 Ska du verkligen para din kanin? Var det inte du som skapade ett inlägg där du inte hade tillräckligt med burar åt dina kaniner och att det var lite tight med budgeten?
Vill inte vara elak men det låter inte som en speciellt bra idé då, speciellt inte om du inte har hjälp av någon förälder.
#3 Jo jag tycker man alltid borde ha ett syfte med kullen, det är redan såå många som "bara vill ta fram snälla och trevliga keldjur" >_< :)
#19 En teddyvädur kan inte bli fuchs antar jag efter som fuchs ör en egen ras. En pekingteddy är ett annat onödigt ord för ett lejon som har mkt man och kjol.

#20 Men jag har haft och sett många dubbelmanade lejonkaniner och det verkar konstigt att det skulle bli långhår utav dom. Teddyn har väl dessutom lång päls även i ansiktet vilket inte lejonhuvade har. Hade både en hona och en hane som var dubbelmanade lejon och dom hade bara lite man, fick en hel kull med dubbelmanade ungar och det var ingen större skillnad mellan manen på dom och dom enkelmanade jag hade i andra kullar, snarare så att en del av dom enkelmanade fick mer man än dom dubbelmanade. Bara när dom var små såg man ju skillnad på enkel och dubbelmanade om man inte skulle veta det innan och om det föds både och i samma kull.
Men jag ska forska vidare på detta, har ju hört talas både teddy och teddylöwen.
#24 Det finns en tråd ang. "teddylöwen" (teddylejon, vi är i Sverige, hehe) och teddy. För om jag minns rätt var det att teddylejon var en teddy som hade lejon till föräldrar och teddy är bara teddy typ ;)

#22 nån gång i framtiden så^^,
#26 Jaså, okej, då kan jag bara önska dig lycka till! :)

Lejonkaninen är ju en godkänd ras i Sverige, men teddyn är ju inte det, så det vore ju konsigt om det skulle vara samma ras.
#28 Det är inte samma ras. Men en teddy är en dubbelmanad lejonhuvad. #18 kunde inte förklarat bättre.

#29 Men då är det ju genetiskt samma ras, om det är samma anlag som ger lejonman och även teddypäls.