Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 777 ggr
ssandraa
0

rasthagar

Har ni nät under rasthagen så kaninen inte kan gräva sig ut? Och isf vad har ni för nät? :)

Hermelina
0

ja det har jag. Jag har vanligt hönsnät ca 2 dm under jorden

ssandraa
0

Okej, har aldrig haft nät till mina. Men en av min nyaste har börjat att gräva och jag är rädd att han ska gräva sig ut. Men kan man inte lägga då hönsnätet direkt på marken och inte gräva ner nätet. Om man tex vill flytta buren?

Kiwanu
0

Har inget nät under rasthagen, därför att Dolly vet knappt vad gräva är, haha, nejdå, men hon har faktiskt aldrig försökt, likaså med Alfons, men om dem någon gång börjar gräva så ska det sättas dit nät.

ssandraa
0

#3 två av mina gräver inte alls, har aldrig försökt att gräva heller. Det är bara Atte som gräver och måste ju kolla hela tiden om han ska vara ute i hagen. Så jag måste verkligen skaffa nät dit.

Men kan man ha nätet direkt på marken? och inte under jorden? Som jag skrev i #2

ssandraa
0

putt, svara gärna på frågan i inlägg 2, ska nämligen bygga nya hagar ! :)

[Bolten]
0

ja du kanha galler direkt på marken

[nneo]
0

har aldrig haft nät till mina, då dom aldrig är ute obevakade.
#2 nej du behöver inte gräva ner nätet, om du nu skulle vilja flytta hagen.

Kristall
0

Jag har inget nät i botten då jag inte har kaninerna i hagarna om jag inte kan ha uppsikt över dem hela tiden.

#4: Ja, det kan man.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

ssandraa
0

Okej! Tack! :)

thexclub
0

Nej, har tillsyn av mina kaniner när de är i hagarna så det är ingen risk att de gräver sig ut. De tycker om att gräva och när jag ser att de är nära att kunna komma ut så flyttar jag helt enkelt hagen =)

the vanity, it becomes insanity