25 cm!
Jippi!
Bamse klarade precis 25 cm!
Kanske inte låter mycket för er, men jag är stålt! Vi kämpade så för att klara 20 cm, tillslut gick det. Så idag la jag sista hindert på 25cm och han klarade det på första försöket. 
kissmekate.blogg.se

Nej va skojj :D ! då blir dt att testa 30 snart elr :D ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Grattis :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Kul :) jag blev stolt över att Nalle klara 10-15 *skratt* men det var en liiten bana då, och då hade vi hoppat några gånger bara.
hur länge har ni tränat/hur många gånger? ;)

# 1
Ja, men först ska jag se hur säker han är på 25 cm innan jag testar 30 cm.
Men hoppas på snart så vi kan börja tävla 
kissmekate.blogg.se

#3 I gensomsnitt kanske det blir en gång i veckan eller mindre vi tränar.
Vi började träna i mitten av februari, men som sagt det är inte regelbunden träning.
kissmekate.blogg.se
gud va duktigt :D grattis eller vad man ska säga =)
carlos brukar krasha i alla höjder från 5 cm .. fast han klarade faktist 15 cm här om dan (y)
Hälsningar Vemsan

#6 Tack!
Och Grattis själv :)
kissmekate.blogg.se

Visserligen vet jag ju att han kan hoppa - om han bara vill då ha utan problem hoppar ut och in i sin bur (50 cm) och upp i soffan (45cm).
kissmekate.blogg.se
#8 Alla kaniner kan hoppa bara dom vill, många kaniner hoppar lätt upp för sitt hus, sin sitthyllan, över sin Hage, kompostgaller m.m, det gör med egen vilja, när det gäller hoppning måste de ju ha sin vilja, vilket kan ta tid ockå tills de fattar vad de ska göra.
Många kan tro att sina kaniner är jätte bra hoppare, passar utmärkt till hoppning för att kaninen hoppar upp på sovhuset, sitthyllan, transporten. över gallret m.m men dom har aldrig hoppat hinder! Det är en ganska stor skillnad ;)

#8 Jo tack jag märker det
kissmekate.blogg.se
Grattis:)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Grattis, i sommras när min kanin var i hoppform om man ska säga så, hoppade hon 35 cm haha gud vad jag var chockad::D
Mvh Maia
Kul! Mitt höjd rekord med mina kaniner är 65 och 70 cm
Grattis, vad kul :) !
Vad kul :D Grattis!
// Emma :D
Vad kul:D Grattis!

Roligt! Grattis :)
Mvh Hanna

gud va kul! :D
// Ludde

grattisgrattis! 30 cm nästa dåe? :D
jag har ännu inte fått min kanin över… 20 cm x) hon hoppar bara när hon har lust, och det är inte ofta, det är roligare att hoppa för sig själv i trädgården och undersöka rabatterna. ska träna min hanne till sommaren istället, han verkar tycka att det är betydligt roligare 
Bara att öva, öva, öva. Blir oftast lättare sen när de passerat 30 cm & man börjar starta de i hoppning på tävling (om du ska det?). Hade en kanin som hade lite svårt att komma över 25 cm först, men sen släppte det och nu kommer han över 60 cm. :)
Not your mom, not your milk.

Kan uppdatera att efter det så har det inte gått så bra, han har inte klarat 25 cm igen, men i dag tog han ca 22 cm iaf, men vi har inte hunnit öva så mycket tyvärr.
Jag hoppas på att vi ska kunna tävla, nu går det ju iaf i mini klass…
kissmekate.blogg.se
Minj älskling hoppar 52 cm^^ asså över hinder då:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#0; Bra jobbat! :)
#23; Oj , det var högt! Grattis :)
#24; Tack:)
// Hanna
Vad roligt :D Jag vet hur lycklig jag var när min Pia svingade sig över hela 75 cm ^^ Antar att du hade samma känsla :)
vad kul :D grattis !
Min hoppade 120 i längd första gången hon hoppade. Jag är så glad och en gång har hon hävt sig över 40x10. Ska hopp debutera i maj tror jag.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

va kul Grattis ennu en gång och hoppas det fortsätter gå bra :D ,min kanin Har klarat 45 en gång men jag kör på 20-30 oftast :D

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi ligger fortfarande på 25 cm. Vi tar det sakta frammåt.
Denna är bara på 20 cm, hindret i mitten
kissmekate.blogg.se

Sen provar vi på 25 cm, inte så lyckat…
kissmekate.blogg.se

Men sen så går det…
kissmekate.blogg.se
#33 Du ska absolut inte hoppa på parketgolv! Du måste ha en matta under annars halkar ju kaniner bara!
#34 Mina kaniner hoppar på parkett golv och den där kaninen ser inte ut att halka så mycket.
Grattis du :)
Grattis vad kul! 

#34 Har provat med matta, han glider mer då, eller när han landar så glider mattan.
Nu är vi redo för mini klass 
kissmekate.blogg.se
#35 ser du inte att han glider?! :O
#38 Då hade du en för liten mata!

#39 Han glider när han hoppar i från mitt knä, men i själva hoppningen glider han väl inte?
Och nej, mattan räkte gått och väl för hindrerna
kissmekate.blogg.se

asså alla kan väl sluta klaga!? det e juh ägarens ansvar inte erat ! låt honom hoppa på parketgolv,han halkar väl inte alls :O ? bara när kaninen släpps ner
#41 Hm… Så ifall någon missköter sitt djur (menar inte kaninen på filmen! Det är bara ett exepmel!) ska man bara låta det hända? :O
#42 Tycker du hon missköter sin kanin för att hennes kanin hoppar på parkett golv utan något jävla problem. Fattar inte varför du envisas när man ser att han inte halkar. _Bara när han hoppar ner från hennes knä!
_Han är säkert van att gå på parkett golv.
_Min kanin som bodde löst inomhus halkade i början, efter några dagar kunde han springa i fullfart utan att halka.
_Sluta envisas när du är mot bevisad.
#43 Kan du inte läsa????!!!!!
Jag skrev (menar inte kaninen på filmen! Det är bara ett exepmel!)
#44 Jag kan mycket väl läsa. Kan du sluta skriva med hundra miljarder triljarder utropstecken och frågetecken? ;)
Men varför tar du det som ett exempel, ett väldigt dåligt exempel i detta sammanhang. Man kan tro att du menar topic startaren. Sen när du skrev "ska man låta det hända". Så får man ännu mer misstankar om att du menar att man borde skälla ut topic startaren för att hon hoppar på parkett golv.

Nu har vi varit utomhus för första gången några gg och i går tog jag med hindret som är på filmerna, döm till min förvåning, han seglade galant över 31 cm!!
Hemma(innomhus) så är 25 cm värkligen max.
Vi som har anmält oss i miniklass på en hopptävling om 1½ vecka, men som han hoppade borde han klara lätt :)
Men jag börjar iaf med miniklass för att se hur det går till samt han kanse iaf blåvägrar på tävlingen.
kissmekate.blogg.se

#46: lycka till på tävlingen =)
the vanity, it becomes insanity
#46 Lycka till:)
// Hanna

Tack!
kissmekate.blogg.se
Vad kul : ) hoppade min kanin för första ggn idag, gick inte så bra, det flög grejer överallt

:) jo det kan bli så.
Bamse hade en period då han bet tag i bommarna och kastade i väg dem.
Hur gammal är din kanin?
kissmekate.blogg.se
han är lite över ett år. men hoppas att det släpper snart : )
Tror han kände sig lite förolämpad av de jag skrev.
För ag provade att hoppa några hinder precis nyss. han klarade 25 sm galant. fast det flög saker ett par gånger ändå : )

Kul. det brukar gå bättre utomhus.