Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1721 ggr
Maiae
0

Vetrinärer

Det bör finnas många smådjurs vet. men man vet ju oftast aldrig villken som är närmast så villka känner du till?:)

Jag vet bara Roslagstull

Mvh Maia

thexclub
0

Jag brukar alltid åka till Haninge djurklinik, stockholm. De är egentligen mer inriktade på hund och katt men jag tycker de är superbra med smådjur också. Vet inte hur bra de är på "större" saker, har bara kastrerat, gjort rutinundersökningar och tagit blodprov där, dock verkar de veterinärerna jag pratat med väldigt kunniga inom kaninsjukdomar, beteende och dyl. Absolut en av de bästa klinkerna jag varit på.

the vanity, it becomes insanity

Maiae
0

#1 Vad kul att dom är så bra, har du någon länk?:)

Mvh Maia

thexclub
0

the vanity, it becomes insanity

spiritedaway
0

Djursjukhuset i Gammelstad i Luleå tar smådjur väldigt seriöst. Kaniner vet jag inte då jag inte varit dit, men min kompis har varit dit med sina råttor flera gånger och de har gjort 2 lyckade operationer och hon fick t.o.m åka in akut. Och det tycker jag är jättebra, annars finns det ju tyvärr veterinärer som inte alls tar en seriöst när det gäller mindre djur.

Djursjukhuset Gammelstad

Zvintos
0

Denna veterinär är närmsta.
Närmare bestämt gatan ovanför där vi bor. Tungan ute

http://www.veterinarservice.se/

[Wera]
0

Distriktsveterinärerna i Bollnäs tycker jag är absolut bäst av alla dom jag varit hos. (Har varit i Mora, dom är också bra, varit i en annan klinik i Bollnäs med men de var mindre bra fast jag har bara avlivit en kanin hos dom).

Distriktsveterinärerna i Bollnäs, har varit där flertal gånger, med häst, kanin och jag har alltid varit nöjd! Super bra! :)

(Nu skriver jag daligt for jag orkar inte klistra in hela tiden)

Vi har varit dit med kanin akut, nyarsafton, dar hon fick dra ut en dod unge som inte honan kunde fa ut. Sen fick hon rontgas, fick spruta osv… och sen har vi veterinar besiktat en hast och sant… och en veterinar akte upp till oss ocksa och behandlade en hast mot mugg. Det kostade 1000kr for att veterinaren skulle aka upp till oss. (For hasten var svarlastad.)

Nar det e mindre saker, t.ex. rinnande ogon eller sa, aker vi till en privat i Furudal, hon e mindre bra for han kan inte rontga eller operera osv… men hon tar hand om sma saker somsagt.

I Edsbyn, som e narmare mig finns 2 veterinarer bara inriktad mot hund och katt, en av veterinarerna e t.o.m allergisk mot kaniner sa vi har aldrig varit hos nagon av dom!

pigelina
0

Jag har mejlat blåstjärnan om märkning(öronmärkning när jag skaffat upf nummer), vaccinering mm för kaniner. Dom har inte svarat ennu och telefon tiden är mellan 8-9 på morgonen och bara vardagar, gissa var jag är då? jo skolan^^ hur ska jag få svar på dom frågorna, jag undrade vad de kosta mm

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[aammE]
0

#4 Jag har bara haft dåliga erfarenheter av det djursjukhuset, men då till hund och katt.

spiritedaway
0

#8 Jaså? Jag tycker de bemöter en seriöst i alla fall. Jag har inte behövt göra några större saker där än.
Och jag var dit på öppet hus, och de gör ett stort arbete. De hade t.o.m fått akutoperera en hund medans det var öppet hus.

Du får gärna pm:a mig om vad du har för dåliga erfarenheter. Vill alltid veta sånt om veterinärer jag kanske kommer att behöva besöka.

Maiae
0

Kul att det finns så många, skulle vara kul om de flesta skrev länk också om nån vill kontakta.

Mvh Maia

[Wera]
0

#7 Ja jag tycker att de flesta veterinarer har sa himla daliga telefon tider!
I Mora och alla andra e det 8-9 eller 8-10 sa jag ringer nar jag e i skolan.
Sen e det ofta stangt pa lor-son.

Men Distriktsveterinärerna i Bollnäs dar sager dom att telefontiderna e: 8-9, man-fre men jag har ringt lordagar och sondagar och de har svarat! Jag har ringt klockan 12.00 och de har svarat! Sa det e valdigt bra! :)

#8 Kanner inte till nagra veterinarer med hemsidor. Jag soker upp alla via telefon katalogen.

Tarja
0

Strömsholms regiondjursjukhus rekomenderar jag! :)

Maiae
0

Putt:)

Mvh Maia

[Angel88]
0

Närmast mig finns Landskrona smådjurs klenik.

dom e super där och jätte trevliga.. bra hand om både mindre djur som hund och katt.

http://www.landskrona-smadjur.se/

pigelina
0

närmast mej är en veterinär som bor ca 3 km bort, han har veterinär kliniken hemma hos sej, men tror inte jag skulle åka ditt med sjukt djur, ifl inte kanin, hund elr katt/häst och sånt är han bra.

Sen finns det en 1 mil bort där har vi vart 1 gång med en kanin som inte lever idag:( Min mormor brukar åka dit med doms katt,

Men jag tycker härryda veterinärklinik är bäst:) ligger i landvetter ca 3 mil från mej:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Maiae
0

Kul att höra att det finns så bra vetrinärer!:)

Mvh Maia