Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 802 ggr
rosahumla
0

Aj! Hon bits!

min lilla ängel Saga är inte så snäll som jag trott. Hon har börjat bita mig, och hon är 1 år nu. När jag sitter i soffan och kelar så gräver hon en snabbis och biter till mig genom kläderna. När jag ska knuffa undan henne rycker hon till och efter en stund börjar hon igen. Ganska irriterande. Vet någon va detta beror på?

spiritedaway
0

Det är inte att hon är less då? För precis så gör min hona när hon börjar bli less på att sitta i knät. Hon biter aldrig medvetet i huden, bara naffsar till i kläderna. Så tror inte alltid det behöver vara medvetet.

Zvintos
0

Kaniner brukar kunna göra så när de undersöker materialet.
Eller när de helt enkelt vill gräva.
Tror inte det är meningen att hon ska bitas, utan hon tänker helt enkelt inte på att det är du under kläderna.

rabbitlove
0

jag vet hur det är klara gör samma sak men jag låter henne göra det hon gör det ju inte för att skada mig

rosahumla
0

Ahaa, men vet ni hur man kan avvänja henne? Först trodde jag det var att hon inte gillar det. Men förut kelade hon i timmar :s

Denna kommentar har tagits bort.
rabbitlove
0

okej ne tyvär eller kanske ha henne inte i knät=p

Zvintos
0

Har ni möjlighet att låta henne få komma ut när hon gör så?
För testa att ta ut henne och låt henne springa/gräva av sig lite.
Vissa kaniner kan också börja gräva när de behöver kissa.

rosahumla
0

#7 jau vi ska ordna så hon får vara i hagen när jag är i skogen. men hon har blivit attackerat förut av en falk, så är lite feg av mig :P. Men nu ska vi göra en med ordentligt tag och allt. :)

[Linsenhejhej]
0

Min kanin Tobby (som inte lever längre) brukade också bita och gräva i mitt famn. Vet fortfarande inte riktigt varför ..

rosahumla
0

#9 okej, hoppas verkligen jag får hjälp snart så hon kan sluta :P

( angående mitt förra inlägg skrev jag SKOGEN istället för SKOLAN :P )

TereseE
0

Jag tror att hon vill säga till att hon inte vill mysa längre, kan vara så att hon vill vara för sig själv eller att hon är kissnödig. Bra att ta för vana att alltid släppa tillbaka henne när hon börjar gräva, så brukar jag alltid göra med mina kaniner. Glad

rosahumla
0

#11 okej det kan man ju alltid pröva :D

Animalfriend
0

Instämmer med #1, låter ganska troligt.

Hon måste ha tillgång till att gräva i jord dock, har hon inte det, så kan det vara därför.

rosahumla
0

#13 får väl gräva upp lite o sätta i hagarna :D

Animalfriend
0

#14 Låter bra. :)