Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1987 ggr
Rafflan
0

Höbriketter?

Kan kaniner äta Höbriketter?

"Höbriketter är hårt pressat hö. En del som är allergiska mot hö klarar av briketterna bättre"

Någon som vet om man kan ge det till kaniner?

Kaninisen
0

Ja det kan man, det är som du sa vanlgit hö som bara är mer sammanpressat. Tänk dig bomull som man pressar ihop så det blir mer fast, det är ju fortf. bomull.

Finns på vissa djuraffärer, jag tänkte själv köpa det men så var det slut.

Rafflan
0

okey :)

För hörde att kaninerna behövde just dom här långa stråna :/

[Wera]
0

jag gillar hardpressat ho mer till hastar (nr jag hade hastar foredrog jag det) men jag foredrar lost ho till kaniner. Haft bada ;) de gar att ge dom.

Kaninisen
0

Jag tror inte längden spelar någon roll på höet, för de bits ju ändå av. Så länge de är lite hårdare så funkar det ju.

Rafflan
0

okey :D

Kaninisen
0

Jag ska själv köpa såna då jag är allergiker, om du bor nära Täby centrum så finns sådana i djuraffären där.

Mimmiih
0

Det funkar ju att ha höbriketter, men vanligt färskt hö kan dom ju bygga bo med, hålla värmen, äta och dessutom ser det nycket trevligare ut med vanligt hö än med hårda kuber, u know what i mean;)

men om du är allergisk eller behöver köpa sånna av en annan anledning så är det ju klart att du ska köpa briketter. Helt klart.

Sashhi
0

Höbriketter är dock väldigt praktiska i transportburar om kaninen är ute och reser/tävlar.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

#7 Annars brukar kaniner ha halm och halla varmen med :) det e mkt mer "isolerande" an ho.

Rafflan
0

Så ni tycker man kan ge höbriketter om man lider av allergi mot hö eller dammet?

Kaninisen
0

Ja det tycker jag, jag ser inte varför man inte kan det. Om kaninen gillar att böka runt med hö och halm så får den dra ut hö-stråna, mer aktivitet skulle jag snarare säga.

Rafflan
0

Bra :D

Mimmiih
0

gör så, det låter kanon;)