Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 379 ggr
susanne-s
0

Hona dödar hane.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Tina-A
0

Om han inte hade sår eller du hittade några tussar så tror jag inte hon dödade honom. Man brukar se ganska tydligt när det varit salgsmål!

Jag skulle gissa på att han dog av andra orsaker. Inte av ålder då eftersom han var väldigt ung.. Skulle gissa på någon form av sjukdom.. Men har ingen riktig aning. Om det var sjukdom kanske han smittat henne? Du borde nog försöka ha lite koll på henne

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zvintos
0

Kan vara av chock, hon kan ju ha jagat honom utan att ha bitit.
Kan även varit en stroke, hjärtat som la av m.m.

susanne-s
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tråkigt var det iaf. Nu verkar det inte som sonen vill ha henne längre pga detta, hon är elak säger han… är någon intresserad av en Löwen hona. Madagaskar färgad, född Sept 04 Full stamtavla och öron märkt. Hon är mkt trevlig annars.. Räcka ut tungan "trots vad det nu var som hände."  Ska ta ett snack med sonen och verkligen se vad han vill. Pris? 50 kanske till sonens sparbössa?

www.gullsmyrastuteri.se

susanne-s
0

ingen intresserad?

www.gullsmyrastuteri.se

trollet85
0

måste bara fråga. va han kastrerad? hade du tänkt ha dom ihop länge?satte du in hanen till honan? 

man ska ALDRIG sätta in en hane till en hona, inte ens för PARNING. det är stor sannorlekhet att honan har ihjäl hanen. Honor har väldiga revir kännslor. så därför ska man ALLTID släppa in honan hos hanen eller neutral mark.

detta står på många ställen, men vissa får lära sej den hårda vägen. ledsen för de som hände men så är kanin honor.

Hopi
0

Urs, vad tragiskt… snyft..

Lotta_A
0

Gud så tråkigt :(

Konstigt det som hände. Jag tror kanske att honan jagat hanen och då stressade han ihjäl sig. Eller blev så rädd att han dog :(

susanne-s
0

#5    Var??? har jag skrivit det?  - självklart satte jag inte in hanen till honan!!! och Nej han var inte kastrerad, då blir det inga bebisar Förvånad  Oskyldig       vilket barnen vill ha…

hade du tänkt ha dom ihop länge?  Tills jag såg en PARNING eller ca 2 veckor.

detta står på många ställen, men vissa får lära sej den hårda vägen. ledsen för de som hände men så är kanin honor.  Måste bara fråga, vem är du som klappar mig på axeln? ta reda på fakta innan du hasplar ur dig saker.

www.gullsmyrastuteri.se

trollet85
0

ne men eftersom du skrev att du satte ihop honom me henne så antog ja att du satte in hanen till honan. o de framgår ingen stans i texten att du skulle para.

att para i en hästbox är inget bra alternativ så hanen kommer jaga honan tills hon stannar o vill bli parad. stannar hon inte kommer han fortsätta o jaga henne. Förr eller senare kommer nån inte orka mera.

susanne-s
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 jag har alltid parat i hästbox och det har aldrig varit ngr problem - hanen bor där och min andra hane "Noah" får nya fruar ganska ofta, han går med dom allt mellan 1-20 dgr. ibland flera honor samtidigt(systrar). Kanske är dvärgkaninerna av annat psyke? vad vet jag.

www.gullsmyrastuteri.se

susanne-s
0

Kan tillägga att honorna säger ifrån och att hanen accepterar detta. och väntar tills dom vill - med ständiga försök förståss men det blir ingen jakt!

www.gullsmyrastuteri.se

Lotta_A
0

#10: åh så mysigt dom ser ut att ha det!

susanne-s
0

Det har dom, det känns så skönt att kunna erbjuda dom dessa stora boxar. och dessa (Bilden #10) ungkaniner är systrar och har verkligen glädje i varandra, dom leker och myser och mår kanon…

www.gullsmyrastuteri.se