Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 712 ggr
Toaden
0

Fästingar i öronen?

Min kaninhona var ute igår och hoppade i gräset och efter att jag käntoch kollat igenom henne hade hon inga fästingar. Dock hade visst ett helt gäng gömt sig i pälsen och jag har just tagit bort alla, det var sex stycken som alla satt på öronen där hon är dåligt behårad.

Kan det vara farligt nu när hon hade så många? Kaniner är ju så känsliga djur…Obestämd

Sashhi
0

Det kan ju leda till sjukdomar, men bör inte vara någon större fara om de bara hunnit sitta där en kort stund bara.

Not your mom, not your milk.

Toaden
0

Jag har tagit bort alla redan, det kanske inte framgick av inlägget :) Såg inte ut att bli några huvuden kvar heller.

Toaden
0

Dom har bara suttit där under natten, så inte särskilt länge.

Toaden
0

Med mammas hjälp hittade jag nu 8 stycken små odjur som just hade bitit sig fast Skrikandes Dom andra kaninerna hade inte en enda, får kolla imorgon bitti igen.

[Wera]
0

#4 Men usch, jag har aldrig varit med om fastingar, bara en pa en hast, en ganska stor… och en mini mini liten pa en kanin, vid ogat.

Toaden
0

#5 Mina kaniner fick förra året massor med små gula fästingar runt ögonen. Men nu är det verkligen överproduktion, hur ska det här sluta? :S Såhär många har det aldrig varit förr.

Animalfriend
0

Ett annat inlägg las upp med recept på fästingmedel som man kan göra själv, på örter. :)

Animalfriend
0
thexclub
0

the vanity, it becomes insanity

Animalfriend
0

#9 Toppen, tack. :)

Toaden
0

#7 Tack! Är garanterat värt att pröva! :)

Animalfriend
0

#11 Tänker själv kokaihop lite i helgen. Tycker det låter både bra för det är naturligt och enkelt. :) Kostar i stort sett ingenting, saker man har hemma endå det  mästa. :)