Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 696 ggr
Ciccikaninen
0

Hejdå.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var tiden inne. Alex och Junior ska lämna våran tomt och gräns.

Inatt bråkade kaninerna Alex och Junior. Alex fick ett litet sår men allt gick så bra så. Imorse fann Johanna och Emma blod i kanterna i buren. Vi särade på pojkarna och Alex fick vara i en transportbur sålänge. Efter skolan sa Anette att Junior hade flyttats till en zooaffär i Munkedal. På onsdag åker även Alex upp dit.

Nu hoppas vi att Alex och Junior får kärleksfulla hem. Jag är hemskt ledsen, för jag och alla i min familj är riktigt fäst vid kaninerna, men vi kan tyvärr inte behålla dom, pga platsbrist. Jag kommer att sakna båda två mycket och har gråtit någon tår. En bild kommer även.

[Wera]
0

Men brukar djurbutiker kopa vuxna/ungdjur? For om dessa hanar brakar, kommer de ju braka med "burkompisarna" ocksa, for djurbutiker har ju flera kaniner tsm? :P

vrf saljer ni dom forasten? :)

bblomquist
0

#1 det var väl platsproblem?

[Wera]
0

#2 Ja oj, jo men tankte bara for hon saljer bada 2! Om det hade varit enbart p.g.a plats problem rackte det val med att salja en? :P

Ciccikaninen
0

#1 Junior (svarta) går tsm med marsvin har Nettan sagt :)

#2 Jo, så var det ;)

#3 Asså, vi har egentligen inte plats att ha Alex och Junior här. Och vi la upp en annons på eniro. Men sen bråkade dom och då skickade anette upp junior till zooaffären, vi har inte plats förrens nästa år, och vi har bara en liten bur som dom har varit i, ska då kaninen få sitta i den buren i ett helt år? nej, det är bättre att den får ett hem som har plats för dom.

Tiqie
0

Vad synd :/

Ciccikaninen
0

#5 M, men det är bäst för dom båda två. :)

Tiqie
0

Aaa :)

Toaden
0

Hoppas att dom får bra hem :)

Ciccikaninen
0

#8 det hoppas jag mer än du anar!

TereseE
0

Aldrig bra att ha två hanar tillsammans, hoppas de kommer till bra hem och slipper sitta ihop mer.

Ciccikaninen
0

#10 innan vi hann ta upp alex blev nån intresserad. Nu är alex såld och vi kommer att hälsa på. :)