Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 874 ggr
starcatcher
0

Kaniner i ren misär!

Måste verkligen få ur mig det här! Var ute en sväng i skogen och red på min kära lilla Nico tillsammans med en kompis. Vi kommer då fram till ett ställe där det för många år sedan bodde en gubbe med djurförbud. (Det var redan när mamma var liten) För två år sedan såg jag att han hade kaniner där, men jag gjorde inget, slutade bara rida förbi. Men idag så såg jag att han säkert hade ett 50-tal kaniner i små trånga burar. Det hängde kaninskinn lite överallt, och inte nog med det, gubben kommer fram!!! Han ber oss att inte ringa till Jan (djurinspektören här vart vi bor) eftersom att hans djurförbud fortfarande gäller. Han säger också att det inte spelar någon roll hur kaninerna lever, eftersom att de slaktas tidigt. Jag blev så jävla förbannad. Josefine pratade lite med honom, men jag var bara tyst.

Gissa vem jag ska ringa direkt imorgon bitti?!

spiritedaway
0

Usch. Ja det är bara att ringa det.

[Wera]
0

Usch! Sjalvklart ska du ringa Jan! Absolut. Usch och fyy! Vem saljer kaniner till han?

starcatcher
0

#2 ingen säljer kaniner till honom, de går tillsammans och parar sig hej vilt :(

Zvintos
0

Du gör helt rätt i att ringa.
Har han djurförbud ska han inte ha djur alls, det är ju själva poängen med djurförbud!
Sen spelar det stor roll hur kaninerna bor, även om de kommer slaktas.
Kaninerna ska ha det bra oavsett.

starcatcher
0

#4 precis min mening! idiotgubbe rent ut sagt. blir så förbannad, som att han gör det bättre genom att försöka släta över det?!

Kristall
0

Jättebra att du anmäler honom och hjälper kaninerna! (Y)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

bblomquist
0

fyf*n vad hemskt.. han borde inte få göra sådär. skandal..

Sarla
0

Ursh vad hemskt! Hoppas kaninerna kommer därifrån så fort som möjligt.

Kaninisen
0

Åh usch, jag ser framför mig hur otroligt sliskig han ser ut (hehe..) bra att du gör något åt det!

[aammE]
0

SMYG DIT OCH RÄDDA NÅGRA! :C

[Wera]
0

#3 men hur skulle han fa tag pa 2 "avelsdjur" forst da? ;/

#10 det kallas ju for stold om man upptacker det :P fast iof. om han anmaler det blir han anda av med djuren for polisen upptacker att han har djur :P hehe

[aammE]
0

#11 Ibland är det rätta att inte göra rätt!

starcatcher
0

#11 det är inte så svårt, djuraffärer är inte noggranna med var de säljer tyvärr.

#12 fast kanske itt att ta kaninerna, hur gärna man än vill. :/

Zvintos
0

#12: Två fel gör inte ett rätt.

Sen ser det inte direkt bra ut om hon anmält och det sen kommer fram att hon varit där och tagit två kaniner.
Oavsett om kaninerna har det bättre hos henne, så är det stöld.
Bättre då att säga när hon anmäler, att hon kan tänka sig ta hand om en/några.

Dessutom är det olagligt att uppmana till brott.

Animalfriend
0

Du gör absålut rätt som ringer! Huu. Rynkar på näsan 

Ta inga kaniner, fråga polisen i stället, eller anmäl dig som frivillig att ta hand om några av de. :)

[aammE]
0

#12 Ja, det är ju sant.

Qepta
0

Du gör rätt som anmäler!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Wera]
0

Hur gar det? Har du anmalt?

starcatcher
0

#18 nej tyvärr, lite olägligt har jag blivit jättesjuk och tappat rösten.
(seriöst, det kunde inte kommit sämre) men jag hoppas på att det ska bli bättre under dagen!

starcatcher
0

Mannen är nu anmäld till länsstyrelsen och en inspektör skulle åka ut så snabbt som möljigt. Jag kommer antagligen inte få reda på mer än såhär, i och med att de inte tog mitt namn eller något sådant, men jag hoppas för kaninernas skull att jag har hjälpt dem en aning.

[Wera]
0

#20 Da kan val ga forbi igen om nagon manad och beratta om det fortfarande finns djur? :)) Hoppas de tar ifran han alla djuren :P

starcatcher
0

#21 självklart kan jag göra det, om jag upplever hotet som litet. vore ju inte kul om gubben är där och fattar att det var jag O_O

smurfan-13
0

#20 ringer du igen, så kan du få veta hur det gått. Det är offentliga handlingar och alla har rätt att ta del av dem.

Angående djurförbud, så behöver det inte innebära att man inte får ha något djur, utan det kan gälla vissa arter, vissa djurgrupper eller alla arter m eller utan undantag. Sen kan det vara tillsvidare eller tidsbestämt. Så bara för man hört att någon har djurförbud behöver det inte betyda att den personen inte får äga något djur, konstigt nog. :( Oavsett, så ska dålig djurhållning anmälas!

starcatcher
0

#23 oj vad bra, det visste jag inte! :)

ang djurförbudet har han det för livstid nu, och för alla arter, i och med att han har vanvårdat djur från och till i 40år, MED djurförbud. tråkigt när det går så. :/

[Wera]
0

#24 Vad menar du vad "Oj vad bra" det e val inte sa bra?

[aammE]
0

#25 Jag tror hon menar att det är bra att hon kanske får veta hur det går för kaninerna.

starcatcher
0

#25 det är väl bra att man kan ringa dit och höra hur det löst sig?
läser du hela inlägget ser du även min åsikt om djurförbudet. :)

[Wera]
0

#27 Ojsan ja jag hann inte riktigt med dar ;)

starcatcher
0

#28 hahah, nej, det kan lätt bli så ;) klockan är trots allt hur mycket som helst! sängdax för mig! ;D