Dumma burmått :S
På de flesta (inte alla) hemsidor där jag har kollat på innebur till kaniner, så hittar jag nästan bara burar som är 46, 47 och 48 cm höga. Jag förstår inte varför det inte tillverkas ynka tre cm högre, då det dessutom blir ett "lagligt" mått? Ifs behöver jag bara en innebur i ca en vecka eller två då min kanin skall bo i min pojkväns lägenhet medan jag flyttar (annars kommer kaninen att bo i en hemmabyggd bur med väldigt generösa mått) men jag vill verkligen inte ha min kanin i en för låg bur även om det "bara" handlar om 3cm i någon vecka.

Har för mig att i en del andra länder så är burmåtten (vet inte hur mycket) mindre och därför så tillverkas många burar som bara är snäppet mindre än vad som är tillåtet i Sverige.
När det gäller svenska tillverkare/försäljare som har mindre burar så håller jag med, det är så sjukt störande.
the vanity, it becomes insanity
Har kan du bestalla bur, finns en 140cm lang ;)
http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=index&cPath=118_109_113&sort=20a&page=2
Djurmagazinet har ju godkanda burar med, iaf. i Mora.
Som #1 säger så till verkas dom flesta kaninburar i andra länder, där dom inte har samma lagar på mått som vi har i sverige. De flesta affärer bryr sig inte om detta och säljer burarna som kaninburar ändå.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Men sen kan man tanka pa att det e burar till marsvin ocksa, och de har inte samma matt som kaniner. Fast det e dumt att butikerna inte skriver att de enbart e till marsvin och inte kaniner.
#1 #3 Sjukt irriterande.
#2 Det var där jag kollade innan jag skapade tråden, buren du menar är också någon liten cm för låg.
synd at dom är förlåga och så stakars alla knainer som får sitta i mindre burar.
Men den här kan man väll endå förbjuda för kaniner? http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=product_info&cPath=118_109_110&products_id=944
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#6 Jo, överallt.
#5 E den? Men den e ju 140cm, vart e den for liten? Hojden?
#6: Den är ju mindre än min hamsters låda, som är 79x57x42cm! 

#6 Stackars kanin som får sitta i den buren!!:O
Mvh Maia
#8 Precis, den är för låg.
#6 Usch, ja den var hemsk!

Märket Trixie har bara godkända mått på höjden, fr.om sina 100x50 burar och uppåt.
Dom är grå botten och vitt galler, jag kan inte länka för min toolbar saknas.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#13 Ja