Bada kaniner?
Hej, jag har skrivit ett tidigare inlägg om att min hankanin skvätter kiss.(han är kastrerad) på min hona. Hon luktar därför kiss. Men kan man bada kaniner? Jag har sett på youtobe hur dom simmar fast jag menar ju inte så. Utan lixom tvätta.
man ska helst inte bara kaniner, men är det nödvändigt så, men du kan ju inte bada henne varje vecka.

Behövs det så… Men kanske du får se till att han inte kommer åt att skvätta på henne, för då får du ju tvätta hela dagarna. Tror att man egentligen inte ska det men, som #1 säger, är det nödvändigt så får det gå.
Kram.
Undvik att bada, inte bra för pälsen. Tvätta bara om dom t.ex. blivit helt nerkissade eller har diarré som fastnat.
Ja, allså han har börjat att sluta skvätta kiss nu eller slutat och slutat men han gör det inte så ofta. Men tror ni att jag kan bada hon bara en gång alltså inte i ett badkar meni hanfatet.
#4 Vrf vill du bada han?
Btw kan kaniner simma men jag tror man simmar med kaniner när dom ska bygga upp muskler om de har brist på muskler i benen. :P
pröva annars med en våt trasa :)

#5 Det vore ju en väldigt bra motion… Sätt på selen och ner i badkaret!
Oops, lite offtopic.
Jag badar mina kaniner om dom får diarré och det kletar i pälsen, dock inte så uppskattat.
#7 Haha ja om kaninen är villig. Låtit två kaniner med dåliga muskler i bakbenen simma, de simmar mest med framtassarna eller så låg de i vattnet och flöt omkring bara XD haha

#8 Flöt omkring? XD Jag har aldrig testat på djupt vatten, bara i handfatet. Vår uppblåsbara pool hade ju klor i, så den är nog ingen höjdare. Kanske en balja? Ingen av mina kaniner har tyckt om vatten.
Haha, som lilla Bella och Ebba;) de fick för sig att börja simma i vår pool och hoppade i. De simmade 1-2 varv sedan bara flöt de omkring. När jag sedan tog i bella så bara ramlade hon av trötthet xP
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Det som man ska vara försiktig med om man ska låta kaninerna simma är att de inte ska simma någon längre tid. De blir lätt överansträngda eftersom att simning är väldigt tungt. Men vissa kaniner tycker om det :)

Man ska nog inte bada dom. Dom kan ju tvätta pälsen själva. Men ifall det luktar väldigt illa så måste du ju nästan det… Lycka till:)
Ja, hon luktar väldigt illa så jag måste bada henne
#10 Haha, aaw :)) kaninerna som simmade hos mig hade båda dåliga muskler i bakbenen somsagt, de simmade kanske tre tag sen vela de upp, så då flöt de bara omkring :P ihih.
haha. när det blir lite varmare kan jag nog bada mina i en baby- balja det ska bli kul att se om dom simmar.xd

Jag tvättade Theos panna för han hade kommit i en jobbig tonårsperiod då han sov med huvudet i samma hörna av buren där han gjort sina behov, så varje dag jag tog ut honom hade han äcklig skit över hela pannan -.-" Slutade med att jag klippte av all päls på pannan (han är teddypälsad). Han hann komma över den perioden innan pälsen hunnit växa ut helt :)
ok
okej, ska bada dom snart

Funderar på att låta mina kaniner motionssimma…
jag med

ska motions simma med mina kaniner på sommarn
Jag med men jag ska nog göra det på sommarlovet
Det ska bli kul!

#23 Det blir det säkert 
Senare när det blir varmt ska jag skaffa en grund pool med rumstempererat vatten och se om dom gillar det :)