nyvunnet förtroende
Nu är jag alldeles tårögd :')
För ett tag sen så vart det en tjej och lämnade en hitte kanin hos mig, En engelsk scheck.
När han kom hit var han mager och livrädd.
första veckan så lät jag honom vara, han fick massor med mat och tillgång till att hoppa i köket. Jag öppnade buren när jag vaknade och ett par timmar senare fick han hoppa in igen. Det var ingen närkontakt utan han hoppade panikslagen in i buren när jag kom ut i köket.
efter ca 1-1 1/2 vecka så började jag försöka klappa honom i buren, men ack vad rädd han var. trodde aldrig jag skulle få honom lugn. Men dom senaste 4 dagarna har det vänt på en femöring. istället för att trycka sig längst in i buren när jag kommer och ska ge honom mat så kommer han fram och nosar - fortfarande reserverad men han var nyfiken. i söndags så fick jag plocka upp honom och han och jag låg i sängen i 3 timmar och kollade på film. han verkade väldigt avslappnad men det var läskigt när jag rörde på mig. idag så tyckte jag (även om det kanske är lite tidigt i utvecklingen) att det var dags att han ska få prova på selen lite. det är ju så fint väder ute så jag vill ju kunna ha med honom ut. Han verkade inte bry sig först utan skuttade nyfiket runt i lägenheten med mig efter. Men när det tog stop så vart han paralyserad - Det var jätte läskigt han stog bredbent och bara skakade. jag satte mig bredvid honom på huk och pratade lugnande med honom och klappade honom lung. Då vänder han mot mig och hoppar upp i min famn och buffar in huvvet under min haka.
Jag vart alldeles tårögd och satt där med honom i famnen ett bra tag. Och jag kände mig jätte lycklig.
Meningen var att jag skulle omplacera honom när han blivit lugnare. Men nu kan jag inte släppa iväg honom.
Jag vann hans förstroende - Jag och ingen annan.
Så här får han stanna föralltid
Min älskade jocke <3
(slänger med några bilder)
Här ligger vi i sängen och tittar på tv
Vad roligt! ^^
Va kul :)
Det känns helt underbart : )
Engelsk scheck är en av mina favo raser:) har haft en sån:)
#3 kanske japantecknad?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#3 Svart/vit japantecknad tycker jag?
Gud vad kul! :D Sa harligt.
#8 söt e hon även om hon inte har något namn:)
// Hanna
#0: Jätteroligt att du har vunnit förtroende på din kanin! :) Och supersöt var han också!

Jag har hört, och märkt lite av egen erfarenhet, då jag har en Engelsk Scheck kille springades i hemmet jag med (har/haft Rhinska scheckar, Eng scheck), att scheckarna, är en väldigt stressad ras.
Visst kan man gosa och kela, men inte sitta i knät, hälst inte att man tar i honom utom i ansiktet och öronen, där gillar han att bli kliad, pussar är det bästa han vet. Men inget mer. Han älskar att vara i centrum för övrigt, hoppar gärna in till köket och håller mamma sällskap när hon lagar mat. Så rädd är han inte. =)
Har alltid varit lugn med honom och handskats lugnt , men det känns som om det inte är han som är stressad, utan "rasen", (oj svårt att förklara :) )
Skönt att höra att ni kommer bra överens iallafall och att han kan känna sig trygg hos dig!
#11 min eng scheck va inte stressad han va väldigt lat och kunde ligga i knät i timmar, väldigt lungn
// Hanna

Vad mysigt och vad kul att du har fått en ny kaninvän!!:D
Mvh Maia

Åh, sådant är bara underbart! Vad kul :>
the vanity, it becomes insanity

Precis så kände jag det när Diesel föddes hos oss. Ända sen han var en mycket liten kaninunge så har han varit blyg och nervös. Inte blev det bättre av att Mille tog chansen att jaga honom så fort han fick chansen för att visa vem det var som bestämde. Jag har i ett halvår försökt närma mig honom och efter att Mille dog(?), så har han blivit mycket tuffare. Numera sätter han sig på bakbenen och när man kommer slickar han en. Han älskar uppmärksamhet och utforskar hela tiden nya saker. Han har blivit en underbar kanin! Helt underbart att du upplevt samma sak. Önskar dig all lycka du kan få :)