Tips på bur
Jag och pappa ska sätta igång med bygget på en ny bur + Hage till lilla flickan.
Buren kan vara som "vanligt" men jag vill att hon ska kunna ha fri tillgång till stor Hage så att hon kan springa när man inte är hemma, det ska vara galler runt så hon inte kan ta sig ut eller ett annat djur in. Vill gärna kunna stänga igen till hagen ifall hon måste stanna i buren.
Hage hade jag tänkt mig inte mindre än 3 m2, har ni en liknande bur eller bur med Hage som man kan göra större?
Visa gärna bild osv. behöver lite inspiration! :)
Puffar uppåt ^^
Finns bilder pa min hemsida klicka pa "Kaningarden":
www.berggrenskaniner.webs.se
Din sida funkar inte, kommer till någon sida där det står att webs är till salu.. :S
Tror hon skrev fel adress. =P
Ska väl vara .webb.se? =)
Du är så smart! ;)
Ska göra en liten ritning på hur jag hade byggt buren. =)
Åh, det vore jättesnällt! :)
Såhär blev ritningen. =)
Storlek på buren är ju valfritt.
Men jag hade gjort den relativt låg, med ben på sisådär 30-40cm.
Vill man ha högre ben, får man lov att göra längre ramp, så att den inte blir så brant.
Sen skulle jag satt nät runt rampen, så att det blev som en tunnel, för att minska risken att kaninen trillar av rampen.
Bredvid hålet kan man sätta som små lister, så kan man sätta för en skiva där hålet är. =)
På så sätt kommer kaninen inte ut i hagen, om man vill stänga in den.
#4 Haha oj ja jag skrev fel.
Jag har inte vant mig vid min nya adress har alltid hetat se.nu men fatt lov att byta for se.nu var inte tillgangligt langre! >_<
#9: Vet hur det är, fick också byta adress.
Hade också .se.nu innan.
Wow, vad duktig du är på att rita på datorn! Det är väl typ exakt så som jag hade tänkt mig, förutom att jag även ska ha nät på golv och tak så hon kan vara ute utan min uppsyn (såklart ska det vara starkt nät då). Skulle du då ha haft buren utanför hagen och i hagen gjort ett litet hus som hoon kan krypa in i när hon är där?
#11: Jag hade nog faktiskt gjort som så att hela hagen har en trästomme, och sen med avtagbart/lyftningsbart tak, och buren ståendes i hagen.
Annars blir det svårt om man behöver få tag i kaninen när den är ute i hagen, om det är nättak på.
Vet att en här på forumet gjorde en sådan Hage.
Ska se om jag kan hitta på tråden. =)
Jo precis, trä i större delen av taket och sedan en liten del med nät som man kan lyfta upp som en liten lucka, Tack!