Hittekaninen
Nu har jag ringt polisen och anmält kaninen som upphittad, de hade inte fått in någon anmälan om försvunnen kanin som liknar den vi har här hemma nu. Men de skrev upp mina uppgifter och kort om kaninen och skulle höra av sig om de får in någon information.
De undrade om vi hade möjlighet att förvara kaninen och jag sa att det inte var något problem. Mannen jag talade med verkade inte ha så stor koll på kaniner, han frågade om det över huvud taget var möjligt att se vilket kön kaninen har och om den hade halsband på sig…
Jag känner att det här är rätt väg att gå, om ägarna till kaninen är oroliga och ringer polisen så får de kontakt med oss den vägen och då får de också jobba lite för att få sin kanin tillbaka och är förhoppningsvis mer rädda om den i framtiden.
(När vi hittade den sprang den längs en hårt trafikerad väg).
Hur ser kaninen ut?
Så söt, lycka till med att hitta ägaren!
Eftersom jag inte vet om ägarna släppt ut kaninen med vilja så valde jag att kontakta polisen. Finns ju tyvär folk som gör så om de tröttnat på sin kanin och vill att den ska försvinna.
Hoppas hon får stanna hos dig! 
#5 Det hoppas jag med!
Just nu ligger hon och chillar i sin tunnel. Jag snodde en av Frejas två och gav den till lilla fluff. Hon är en mysig liten personlighet.
Jag är överkänslig mot kaniner, men det går bra med min jättehona och det verkar gå bra med lillan också trots att hon är så långhårig.
Hoppas allting löser sig till det bästa för den lilla damen.
Det är nog baar för att man oftast måste borsta kaninen för att få bort pälsen den fäller av, och inte får en massa päls i handen när man klappar den:) Min pappa är jätte allergisk och brorsan är ännu värre, men de klarar Tosca bättre än de andra som har mindre päls där man bara kan klappa kaninen och det flyger päls i hela rummet.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#8 Kan säkert vara så, eller så reagerar jag mest på hanar.
Jag har ju suttit och borstat och grejat en hel del eftersom hon hade jättestora tovor i pälsen när vi hittade henne. Nu är det mycket bättre, men samlar mod för att klippa bort de som sitter fast fortfarande…
Inte bättre att pilla med fingrarna? eller det är en jätte tova? Är en sådan som inte gillar att klippa kaniner, för de ska ju inte trimmas som en hund t.ex. men är det ett måste så gör jag det.
Mvh Emma
Sa dom nåt om hur länge man måste vänta innan kaninen får hitta ett helt nytt hem?
#9 De tovorna som gick att pilla och borsta bort finns inte mer, men hon har en stor hård tova vid ena örat och en jätteklump som sitter fast precis vid svansen. Helt omöjliga att få bort på annat sätt än med sax tyvär… Resten av pälsen får hon självklart behålla. 
#11 Nej, jag försökte fråga och sa att hon gärna får stanna hos oss om ingen hör av sig. Men fick inget riktigt svar. Skulle ringa tillbaka imorgon om jag inte hört något från dem innan dess.

Jag vet att det inte riktigt passar in men sa han Halsband på en kanin :P
// Ludde

Hoppas allt går bra, lycka till!
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Hoppas hon får stanna hos er, så hon slipper leva i vanvård. :)
Ajaj, sådana tovor hatar jag! då håller jag ju helt klart med dig att klippa bort det. Bättre det än att hon ska lida med en stor klump o rumpan och bakom örat. Man har ju själv haft tovigt hår efter att man sovit *ler* så det hur jobbigt och ont det gör att ha det, är ju inte likadant men förstår hur känslan är.
Mvh Emma
#13 Nej precis, han hade inte så bra koll som sagt.
#15 Hoppas jag kan få något besked imorgon, hon är jättesöt och mysig så hon får jättegärna stanna kvar i våran familj.

Riktigt söt:) Jag hoppas att allt går bra:) Lycka till
#18 Tack så mycket! Ni får hålla tummarna för att lilla fluff får stanna hos oss och hade gott. 
Om hon stannar så ska hon få ett riktigt namn också, men vill inte jinxa genom att ge henne ett namn redan nu…

#19 Vad söt hon är, har ni fått något besked?
Mvh Maia
#20 Ingen har hört av sig, så jag hoppas och tror att hon får stanna hemma hos oss. Har döpt henne till Sookie nu. 

#21 Vad kul, hoppas hon stannar hon kommer nog må toppenbra hos er!!:)
Mvh Maia

Hon fick ett jättefint namn! Hoppas det går bra för er att ha henne, och det var väldigt snällt att ni kunde behålla henne så hon slapp avlidning eller något liknande… :)
Lycka till med Sookie!
Mvh Sigrid
#23 Tack Sigrid!