informationsblad
nu när jag ska sälja kaninbebisar så vill jag kunna skicka med ett papper om lite information kring kaninen och dess skötsel. Någon här som har något sånt bra blad eller om ni har lite råd om vad jag ska skriva. Ska ju skriva rek på burmått, vad kaninen bör äta och inte bör äta. Men det är så mkt så hade gärna velat ha hjälp att förkorta…någon som är duktig på det här?
Jag skulle skrivit ner den har sidan (www.kanin.ifokus.se) pa bladet och skrivit att det e ett valdigt bra forum med tips? och rad.
(a) Man kan ju skriva om t.ex. man misstanker mask (skriv ner symtom) avmaskar man med Axilur.
Och hur mkt foder kaninen behover (ink. att man skrivr t.ex. att alla kaniner behover inte pellets, eller att man kanner efter pa hullet om kaninen behover mer elr mindre foder)
Frukt ska ges max en i gang veckan. Saltsten/kalksten behover inte kaniner mer an nar kaninen e draktig.
Om man vill ha 2 kaniner tsm ska det helst vara 2 honor ur samma kull, eller en hona med en kastrerad hane. Att ha en sitthylla i buren e lag och sant :P