Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 915 ggr
rabbitlove
0

är det dyrt?

hej som ni alla kanske vet så ska Klara få sin tredje kull om uniefär en vecka och då undrar jag om det är ett måste om att kaninernas klor ska vara klippta när dom har ungar ch anars oxå men jag kan inte klippa klaras klor det går bara inte jag försöker men hon hugger bara äfter mig och spratlar hela tiden så min fråga är!! vad kostar det att klippa dom hoss veten?? det är viktigt att dom är klippta innan kullen kommer=p

jag är väldigt tacksam för era svar<3

MarHai
0

Ja klorna bör vara klippta innan hon föder.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

thexclub
0

Jag har för mig att en del djuraffärer klipper klor för en slant, men det beror nog på vilken affär..
Har du ingen förälder/annan bekant som kan klippa eller hjälpa till? Du kan ju virra in henne i en handduk om hon sprattlar annars. Tror det kan bli jobbigt för henne att åka till veterinären bara ett tag innan hon ska föda.

the vanity, it becomes insanity

[Wera]
0

Vissa djuraffarer klipper klorna ocksa.
jag var till en djuraffar, de klippte 2 hanar for 100kr.

_(Det var enda gangen jag gick dit, de var bra, men jag var s aliten och ungda sa jag visste inte hur jag skulle gora :P och de sprattlade mkt. Men jag larde mig sen)

Ta annars en handduk och vira in, det gjorde jag pa hanarna sen :P da gick det bra. _

rabbitlove
0

okej ne dm kan heller inte sixten är det inga problem med men klara bara spratlar och jag vill ju inte stressa upp henne nu när hn har en kull på g men jag bor fem min ifrån en veterinär och 10 minuter ifrån en djuraffär så det skulle nog gå bra va tar dom bara så lite jag gissade på just det oj vad jag är bra=P XD

Animalfriend
0

Uppfödare klipper klor i bland för en billig slant eller gratis. Klipper själv klorna på mina kaniner, och de som köpt kaniner av mig, får livslång tillgång till gratis kloklippning på köpet. :)

Bor du i närheten är du välkommen. :)

20kr/ kanin tar jag för kaniner jag inte föttupp. :)

Finns i Kristianstad, i Skåne, så det är ju om du bor i närheten. Annars skulle jag också säja att du ska försöka ta henne till en djuraffär, eller om du hittar uppfödare i närheten som kan hjälpa dig. :)

[Wera]
0

#4 Tank pa punkt (.) och stor bokstav osv.. svart att tyda texten :S

rabbitlove
0

KEJ TACK OJ DET ÄR MINST 500MIL HEM TILL DIG HÄRIFRÅN MEN ANNARS SKULLE DET GÅTT TACK ÄNDÅ=p

[Wera]
0

#7 Vrf stora bokstaver? :S
Finns det en uppfodare i narheten av dig? Ak dit da tycker jag :) eller djurffaren, veterinaren.

rabbitlove
0

okej tack ne jag vet inte orkade inte skriva om äfter att meningen var klar men jag skriker inte det är inte det=P

[Wera]
0

#9 Jag tankte val det. Men somsagt, tank pa punkt och storbokstav.

rabbitlove
0

okej det ska jag är du fortfarande i mallorca eller???

[Wera]
0

#11 Japp. Det e jag. Kommer hem 21 maj. Pa onsdag.

Strumpa
0

Om klorna är långa och vassa så kanske hon skadar ungarna fast hon inte alls menar det. Någon här på Kif som bor nära kanske kan hjälpa dig? :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Zvintos
0

Här tar iaf djuraffären 30kr/kanin för kloklippning.

rabbitlove
0

okej tack för tipsen vad kul är det varmt där och har du solat mkt???

hyltebarn
0

skulle kunna hjälpa dig Matilda, vi kan la göra något nån dag så fixar vi det också? :)

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

[Wera]
0

#15 Haha en aning OT kanske? ;)
det e vamt, jag har solat och rakat branna mig pa brostet (A) jag har jatte svart att bli brun men har blivit lite brunare. :P

rabbitlove
0

kej vad kul jag blev typ niger när jag var där och vi bode i alcudia viva tropic okej jätte tack för att du vill hjälpa mig men kan du komma hit i morgon?

Linnet
0

Testa att lägga henne på rygg i ditt knä och nyp fast hennes öron mellan dina knän, då brukar dom flesta kaniner hålla sig lugna och man kan klippa.

rabbitlove
0

kej tack för tipset ska testa det=P