Bli stressad av katt/hund?
Kan en kanin bli ihjälstressad om man har både katt och hund i hemmet och kaninen står på en allmän plats i huset?
Är kaninen van, så brukar det inte vara någon fara.
Är kaninen däremot inte van, finns risken att den blir väldigt rädd om katten/hunden skulle få för sig att springa till buren.
Min kanin kanske är hemskt speciell men hemma leker Singha med hushållets katter och hon följer varje steg de tar.. Det är snarare katterna som får panik på kaninen! 
Okej, för jag funderar på att skaffa en. Men har både hund och katt. Under sommaren kommer den få bo ute och på hösten/vinter inne. Men det värsta hunden kommer göra är att ligga och kolla på den, och katten är gammal så hon bryr sig inte längre.
Så då är det rätt säkert då att den inte dör av stress om katten/hunden bara kollar på den?
Näää, om hunden/katten bara kollar på den så har jag svårt att tro att den skulle bli ihjälstressad. Däremot så har våra bekanta en hund som kommit på besök ett par gånger. Vid dessa tillfällen måste vi tyvärr flytta på Singha för hunden blir helt galen.. Fast alla hundar är ju olika!
mina kaniner gillar katter och små hundar.. inte stora.. min han kanin e kär i katten…

En del kaniner blir jätterädda för hundar/katter och går inte alls att ha i ens samma hushåll pga. att de känner lukten, men de flesta brukar vänja sig. Jag tycker dock du ska ha i otanke att ibland så går det inte alls att ha kaniner och hund eller katt även om det är väldigt ovanligt att kaninen skulle bli ihjälstressad om inte djuret går till attack.
the vanity, it becomes insanity
Okej :) tack för svaren!
Min hankanin försöker sätta på min katt när hon går in i buren om den är öppen 
Vi har bade hund och katt, kaninerna har inte varit vana vid nagot av dom innan vi skaffade dom och ingen har blivit jatte radd ;)
Dom bor visserligen ute och hunden + katten e inte hos dom ofta men ibland, och de reagerar inte. Bara en av dom som kan bli sa dar nervos och sta och stampa, titta och ibland springa, sta still, och det e bara av hunden inte katten. Och det blir han aven om hunden bara passerar forbi sa da brukar jag be hunden dra ivag XD och da blir han lugn.
De andra kaninerna bryr sig ine, och allra minst av katten han kan slicka pa kaninerna och vara i deras burar och allt, de bryr sig inte! Han e visserligen en valdig liten, snall och lugn katt.