Jätte rädd =O
Igår när jag släppte ut hästarna så gav jag kaninerna mat samtidigt som vanligt.
Volvo, japantecknad teddyvädurs hane, verkade helt som vanligt.
Sen klockan 12:05 gav jag kaninerna och hästarna lunch. Allt verkade helt som vanligt med djuren. Och så klockan 14:15 gick jag ut till stallet och skulle städa lite i kaninernas burar.
Då ser jag att Volvo ligger ner, jag bryr mig inte så mycket om det. Men när jag börjar på den andra buren så kollar jag på honom igen, han ligger helt orörlig och precis på samma sätt som innan. Då hukar jag mig ner och blåser på honom, rör sig ingenting.
Då öppnar jag hans bur och skakar lite försiktigt på honom.
Han är helt som om att han inte märker av min närvaro. Så då blir jag jätte rädd och tar upp honom. Där i mina händer hänger han precis som om han nyss dött. Helt orörlig och slapp.
Då får jag riktigt panik och tänker att han kommer att dö!
så jag släpper in honom i boxen för att kolla om han rör lite på sig, han lägger sig direkt. Sen kliver han upp och hoppar in i ett hörn och lägger sig där, helt omedveten om min närvaro verkar det som.
Jag går fram och skakar lite, bryr sig inte.
Då skyndar jag mig ut ur boxen och river loss en av vattenflaskorna jag nyligen satt upp och tillbaka in i boxen. Tar upp volvo och tvingar i honom vatten. Han vägrar svälja så vattnet åker bara på sidorna. Men får honom att svälja 3-4 ggr.
Sen går jag ut med honom då han kanske blir lite piggare av att få komma ut. Det blir han men vill väldigt snart lägga sig ner.
Då åker han tillbaka till boxen och jag städar Sotis golvbur som är större än dom andras. Och reder in det med halm i ett hörn, en vattenskål, en vatten flaska, en skål med pellets, lite solrosfrön och hela höhäcken full med hö och en sälgkvist.
lägger in honom där och han lägger sig direkt.
Sedan kollade jag till honom varje halvtimme och efter 6 timmar var han helt normal.
Fatta att man blir rädd!
Fick ren panik när jag såg honom där, är jätte glad att han är helt frisk nu. Äter och dricker som han ska igen.
Jätte bra nu!
Men vad konstigt, förstår att du blev rädd!
Tur han mår bra nu iaf.
Usch! Lite samma hade jag med Filur när jag hade råkat glömma att sätta dit huset igen.. Fast när huset var på plats blev han sitt vanliga jag :) <3
Oj, gud vilken äcklig känsla det måste ha varit !
Men vilken tur att han mår bra ! Undra vad det kunde ha varit ? 
Hände samma med min kanin.
Jag kom hem ifrån stallet och var överlycklig för det gick så bra! Kom in i garaget och skulle mata kaninerna. Kommer till Molly och Geishas bur och blir helt förvånad och tror att jag satt in Geisha i Mollys bur och tvärtom för Geisha var stor och vägde ca 3 kg och hennes dotter vägde bara 0,5 kg. Men Molly satt i sin bur, men Geisha bara satt i ett hörn och såg helt deprimerad ut och hon var inte alls så innan på morgonen. Jag tog upp henne och hon var såå mager och jag skulle väga henne för det kändes som om hon vägde 0,5 kg. Då kolapsade (stavning?) hon på vågen och 10 min senare dog hon i min famn ='(<3
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Oj herregud!
Jag blev ju asrädd när jag höll på å läsa xD Men tur att allt ordnade sig, konstigt :p Jag förstår att du blev rädd ;)
Kram Cicci.

Tack för alla peppande svar. Kan inte beskriva hur rädd jag var för att förlora honom!
Är så fundersam över vad det kan ha vart. Han var så otroligt borta. Precis som om han var avsvimmad flera timmar för han bara låg ner hela tiden.
Kan säga att han är helt återställd nu! Äter, dricker, gör sina behov och springer som en dåre som vanligt =). Är jätte glad att det gick så bra!
Ojsan jag hade blivit skit rädd!
Undra vad det kunde vart
Och bra att han är helt återställd nu! :)

#7 Ja det är verkligen jätte skönt att det gick bra!!
#8 Ja det förstår jag, verkligen tur att det gick bra! :)

# ja

Vad läskigt! Jag skulle nog flippa ut totalt om det var någon av mina kaniner, haha :) Tur att det inte var något "allvarligt" iallafall!
the vanity, it becomes insanity