Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 860 ggr
kaningodis
0

Duktig kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara berätta lite om hur duktig min lilla kanin är!

När jag ska släppa in honom till sin bur från rasthagen så gör jag såhär:

Jag låter hans dörr till buren vara öppen och likaså dörren till kaninhuset (hans bur står därinne) och så öppnar jag rasthagen…och swisch i full fart så springer han hela vägen in till sin bur! Det är jättesmidigt, dessutom så verkar han tycka det är roligt, fast jag måste se till så att dörren till kaninhuset är öppet för annars så fortsätter han i full fart förbi kaninhuset…=P

Han är så söt och duktig min underbara lilla vita dvärgvädur Kyss

Är det någon mer som har någon duktig kanin som kan göra något speciellt?Tungan ute

Kastanjegårdens Kaniner

annaforsgren
0

vad duktigt:) Min kanin kan stå på två ben när jag säger "upp" och snurra ett varv när jag säger "runt".

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

pigelina
0

Pigge gör samma som din kanin;D

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

hjartelyckanskaniner
0

Mina kan hoppa på baknena;)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

bblomquist
0

vad duktigt av kaninen.

1# wow, låter häftigt :).

Kristall
0

Vad duktigt! ^^

Min Curry är lite gullig på det viset att han kommer med på långpromenader, skuttar på i 120 innan han lägger sig ner platt på marken plötsligt, då får man bära honom hem. Flört

Sen har mina kaniner har lärt sig att när jag ställer ner en transportbur framför dem på marken eller i buren, hoppar de in i den. Ganska praktiskt när man ska bära dem till och från hagen t.ex. Glad Annars kan väl mina inget speciellt… ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sashhi
0

Ja, Hiroshi är väl lite sådär smått underlig. Hon kan springa och "leka kull" på kommando när hon srpigner lös i trädgården och har nästan lärt sig att hoppa upp på saker när jag sätter mig bredvid. Inget som jag försöker lära henne, utan det har kommit självmant.

Not your mom, not your milk.

pigelina
0

#5 Pigge kan oxå gå in så i en transport bur;D

Tequila är lite anorlunda jag har henne i sele och så dampar hon runt hur som hälst i 150 ungifär och helt plutsligt hoppar hon ett halvt varv och sätter sej och käkar gräs:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Kiwanu
0

Min Dolly är som en liten hund, inte så konstigt, för hon är med mig vart jag än går, hon tror själv att hon är en hund. Hon kan massa olika trix, och när vi ska ut i sele, så säger jag bara "Sele-time" Så skuttar hon fram till mig och sättter sig så jag kan få på selen. Och massa praktiskt ! :D

kaningodis
0

#1 Vad coolt!

#2 Hihi, duktig kanin där också!

#3 Gulligt^^

#4 Japp :)

#5 Haha, vad gulligt att du får bära honom hem när han har lagt sig ner. Skuttar han helt läöst då? Hur långa promenader blir det?

Det med transportburarna gör vissa av mina kaniner också, annars så han jag nog aldrig fått in dem ifrån hagen…dock så är det vissa som nästan vägrar att gå in i transportburar och  då tar det lååång tid innan jag får tag i dem…:P

#6 Hihi, en liten buskanin som hittar på egna trix.

#8 Vad roligt att ha en kanin som beter sig dom en hund =)

Kastanjegårdens Kaniner

Kaninisen
0

Men gud vad era kaniner kan för saker! :D
Min förra kanin sprang runt på landet lös på tomten, där var han alltid hos mormor och morfar och var mormor än gick så följde kaninen efter henne. Kanske inte så konstigt med tanke på att hon vekrligen skämde ut honom, låg han och vilade i buren fick morfar ABSOLUT inte gå förbi.

Men varken förra eller nuvarande kaninerna kan något, men det ksulle vara coolt att kunna skryta med. ;D

Kristall
0

#9: Har sele på honom, annars vet man inte vart han far… följer efter en som en hund hemma på gården men ute på promenader kan han vilja undersöka något och hamna i ett dike fullt med vatten t.ex. x) Oftast går vi inte så långt, han väljer själv hur långt vi ska gå. ^^ Men någon gång går vi en runda i skogen på ett par kilometer ungefär, vi brukar gå halva och sen vill han bäras hem. Tungan ute

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

hjartelyckanskaniner
0

Är kanske inte så duktigt, men Gladis kan hoppa en bana utan sele. Han går fritt i trädgården och flörtar med alla damer, men även lilla Abbe;) När man kallar på honom så kommer han snabbt springande till mig och har sprungit så snabbt att han ramlat i en snäv sväng och gjort en vurpa;) lillkillen kan!

Glader kan jaga sin egen svans, vilket ser lite roligt ut^^

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Suzukii
0

Min lilla Stumpa kan snurra runt på kommando och om jag säger nej så slutar hon eller går därifrån :).