Vad ska jag göra?
Tequila bitts(tröja och byxor), spratlar när jag bär henne mm, vad kan det vara? Så var hon inte ibörjan,
Vad ska jag göra så hon slutar?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
var mycket bestämd mot henne men på ett vänligt sätt, när hon sprattlar när du tar upp henne, sätt ner henne igen och igen tills hon inte sprattlar mera när du lyfter henne och gör så i några dagar, du ska få henne att tänka så här: Den enda utvägen är att inte sprattla alltså om hon inte sprattlar får hon en belöning men om hon sprattlar så får hon ingen belöning. du kan också skaffa dig ett kommando som låter bestämmt! Varje gång hon bits eller sprattlar säger du kommandot väldigt högt och bestämmt men inte så högt att du spräcker trumhinnan på henneXD Jag har lärt mina kaniner ett kommano och det är shhh-ljudet, jag säger det väldigt bestämt och hon lyssnar, hon brukar t.ex bita eller gnaga på kompostgallret, när jag säger mitt kommando till henne och knuffar henne försiktigt men bestämt åt sidan fattar hon och hittar på något annat. Sen fortsätter jag så varje gång hon skuttar till gallret och ska precis sätta tänderna i gallret. Funkar perfeckt hos mig och hon lyssnar!
lycka till pigelina!
ok tack:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Lycka till:)
Mvh Maia