Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1532 ggr
pigelina
0

möss= farliga?

Är möss farliga för kaniner elr något? menar med sjukdomar tex.

För det var en liten mus inne i pigges bur, jag blev jätterädd, men pigge bara satt som om inget hänt den hoppa lixom bredvid henne och alt:/
Jätte lebbit^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Angel88]
0

nä mina kaniner lever än, dom har haft en respektive två möss var inneboende hos sig hela vintren, och dom vaktade dom oxå man fick inte skrämma bort dom

Kaninisen
0

Usch, hände mig och min förra kanin. Som tur var så hade jag min kanin ute, när jag skulle sätta in honom satt en mus där inne och åt av hans mat (gissa om jag diskade den mycket sen?). Om de är farliga eller inte vet jag inte, min kanin levde många år efter men jag vet inte hur det är om de blir bitna, dock tror jag inte sånt är så vanligt att det händer.

De kanske är vänner? ;P

[Wera]
0

möss har varit omkring vara kaniner, i burarna och tgait mat osv… inget har iaf. hant.

Ursakta min stavning.

pigelina
0

#1 har oxå mina kaniner ute;D

// Hanna

Maiae
0

Jag har inte besök av små möss utan av en råtta… Så det ända är att jkag förvarar allting i burkar som inte går att ta upp av små djur!:)

Mvh Maia

pigelina
0

ok:P lixom nu har "musen" fått musbebisar i ett hål i buren som jag aldrig sätt:S hur länge stanar mus ungarna i hålet? för vill täcka igen när dom flyttat så dom inte dör och börjar lukta illa:P

#5 uu rottor:O:S

// Hanna

[aammE]
0

#6 Ta en bild på bebisarna!

pigelina
0

hiner inte dom e skit snabba;D men kna se om jag kan på mamman

// Hanna

Pehpsii
0

#6 de börjar ut i röra sig efter ca 3 veckor och flyttar iväg inte så långt efter. Vilda möss flyr hellre än att bitas så det är ingen fara. Så vitt jag vet ska de inte kunna smitta kaniner med mågra naturligt förekommande sjukdomar.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

pigelina
0

#9 ok det är bra:P bara inte honan får en ny kull:/

// Hanna

[Angel88]
0

#10 ärs låt dom vara, dom gör ingen skada.. mössen i mina kaniners burar håller veck insekterna… och dom håller rent med gammal mat oxå

pigelina
0

#11 hihi men dom är leskiga^^

// Hanna

Kaninisen
0

#11 De är lite som spindlar för mig (misstolka inte, spindlar är en av mina värsta fiender) men de håller undan andra kryp för mig. Ett tag när vi led av "spindelbrist" kom en massa gåsuggor, usch!!

bblomquist
0

möss är udnerbra djur :) du kanske kan lägga in bilder på mössen och ungarna ?:D

pigelina
0

#14 om jah lyckas fota och inte skrämma iväg dom med mitt skrik^^ Ne nu förtiden förbereder jag mej på att dom är där så blir inte lika rädd:P

// Hanna