Libraartic eller Rabb-it?
Heej Jag ska beställa ett par nya selar, brukar beställa från Libraartic. Men jag tycker att dom är ganska "förvirrade". Selarna tar 1000 år att komma fram m.m. Rabb-it har jag aldrig beställa från.
Vilka tycker ni är bäst? motivera gärna :D
Jag tycker om Rabb-its selar. Billiga, väldigt bra kvalité, o snabb leverans :) Kan verkligen rekommendera dom :)
Rabb-it:s (tyg)selar är tunga med väldigt tjocka och styva band medan libras selar är lätta och mjuka. Därför föredrar jag libras selar.
#2 men libraartic har ju läder på nästan alla, och det är väldigt hårt…
#3: Libra artics läderselar är ju förvånansvärt mjuka! Men det var nog främst tygselarna jag menade.
#4 Okej, för jag köpte 7 läderselar från libraartic. Men dom sitter inte alls bra på kaninerna:O.
Jag föredrar också Libra Artics selar. Precis som #3 sa så känns Rabb-Its tjocka och hårda i tyget.
Not your mom, not your milk.

Jag skulle personligen inte andvända en rabb-it sele när mina kaniner ska hoppa. De är lixom för stora och breda.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Om jag har libraartics medium på bogselar ska jag har medium på rabb-its selar också? eller är dem olika stora?
#8 Rabbits är större vid ryggen.
#9 Gäller det både bog och h-selar??
Är det någon som har köpte Rabb-its läderselar? är dom mjuka?
Har endast en bogsele från Rabb-it. Tycker den har ganska styvt tyg (som #2 sa).
Har då inte använt någon sele från Libraartic, men tyckte de såg bra ut när jag såg såna till salu (libra sålde i helsingfors förra helgen). :) Hade nog köpt om jag inte sytt själv. ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Jag använder bara selar från Rabb-it. Tycker att Libraselar är så "sladdriga" :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#12 Men det e ju bra att dom är "sladdriga", då formar dom sig bättre på kaninen och sitter mycket skönare.
Jag brukar handla H-selar och koppel ifrån Libra för jag gillar inte Rabb-its koppel och H-selar. Däremot så kommer nästan alla mina bogselar ifrån Rabb-it. Jag gillar inte libras nyare bogselar för mag banden är så korta :( Jag har tre bogselar ifrån libra två nyare och en gammal och den gammla är helt klart bäst. Jag tycker faktiskt inte att Rabb-its bogselar är tunga och sladdriga :P Mina kaniner trivs jätte bra i dem :) Har även köpt två bogselar i läder ifrån Rabb-it. Fast dom var väldigt stela så jag fick smörja upp dem :P Men nu är dom mjuka och bra :) Dom blir nog bättre när jag har använt dem ett tag :) hihih värsta röriga inlägget men men jag fick fram det jag ville säga XD
#14 Haha jag fattar! Men tycker du att rabb-its läder bogselsar är bra?
jag föredrar helt klart libraartic. för tjocka band på rabb-it och det stör mer än man tror.
Ser fler fördelar med en mjuk, välanvänd sladdrig sele än en hård och stel sele
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

#13 Beror väl på litegrann :) Mina selar från Rabb-it sitter jättebra och formar sig bra efter mina kaniner. Innan jag använder dem brukar jag "knöla" dem lite för att mjuka upp dem också, har inte haft några problem alls med mina selar ^^
www.frihetenskaniner.se
Jag har inte mycket bra att säga för Libra Artic. Dålig kvalite och helt opassande. Gillar inte heller dera smala band.
Rabb-it har jag dock många ifrån och tycker kvaliten är bra och de sitter bra. Lite långa i tyggen på kompakta kaniner och lite breda till dem smäckrare. Men har man en dvv tex så sitter dem perfekt. oftast. Kanske lite hårda i början, men det är väl det mesta? Man måste ju använda dem lite så mjuknar de upp med tiden och anpassar sig efter kaninen.
#18 Tack, tycker också att libraartics band är lite smala och "skär" in lite i halsen och magen på kaninen…

#18 Håller med dig :)
www.frihetenskaniner.se

Vi säljer selar i 3 olika modeller och koppel, kika gärna in på våran sida :) --> www.tsk_kaniner.3w.se
//Frida
Har bara använt Rabb-its bogselar i lite finare och dyrare bomullstyg och är helnöjd. Mellanstorleken passar både Dv-sallanderkorsning och Dv- vildkaninkorsning. Väldigt mjuka och fina i kvaliteten! Dessutom tog det ett par dagar max innan jag hade dom hemma i brevlådan.

libras selar är bäst för att jag tyckr att rabb-it e litte hårdare jag tror dom skaver vet inte men a

Jag har bara haft Rabb-its selar men jag tycker iaf dom är jättebra!:)
Mvh Maia
Har aldrig testat libras selar, men har bara gott att säga om rabb-it. Bra kvalite och trevligt bemötande med snabba leveranser!

jag tycker du ska brova frånn rabbit jag har aldrig beställt där men jag beställde ett 3m koppel från libraartic och jag beställde det före nyår och jag har inte fått det än :( så prova rabbit :D
#26 jaaa ibland tar det jätte många månader innan det kommer!

jag och min kompis beställda selar från libra artic förra året :S Har fortfarande inte fått dem. Rabb-it måste nog vara bättre jag ska kolla där.
Jag har flera bogselar från rabb-it och jag gillar dem. De är snygga och kaninerna trivs med dem. Visst är de kanske lite styva, men hellre det än att de är sladdriga. Jag vill att selen sitter där den ska, det underlättar styrningen och "kommunikationen" med kaninen. En sladdrig sele som rör sig hit och dit ger aldrig samma signaler. :P
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Själv stör jag mig på sladder selar spec. på mina små kaniner för dom kan inte röra sig då så jag skulle nog beställa rabb-its selar.

Om ni vill ha selarna hem riktigt fort, att det skule vara akut så vi har som mål att kunden ska ha selen hos sig 3-4 arbetsdagar efter att pengarna är på vårat konto.
Trocaderos Selar & Koppel --> www.tsk_kaniner.3w.se
//Frida Johansson

#29 Håller med dig, de ska sitta så :)
Mvh Maia
#31 Sorry, men tycker nog du är lite väl het på gröten att göra reklam för dina egna selar i en tråd som handlar specifikt om selar från rabb-it och libra artic. Du har nu skrivit två inlägg med ren reklam för dina egna selar här.
#33 Håller med dig! Det är ganska jobbigt med all reklam du skickar!
jag föredrar rabb-it, tycker alla selen jag beställt därifrån har varit jättebra och snabb leverans också
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Haha, de selar jag har är från djuraffären ^^
Men jag ska snart beställa ett par från rabb-it, vet bara inte Vilken färg? som passar till min kanin ;)

Har ingen av dem men gillar rabbit mer ;)
34 - varför?
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
rabb-it's selar är favoriten. åhja.
Sitter perfekt på alla mina kaniner.
Putt ;P

rabbits selar är toppen! De kan töja ut sig efter något år, men de är bekväma.
Selarna kommer även snabbt i brevlådan efter att ban beställt.
Jag har köpt en snabbknäppande sele från libraartic också och den älskar jag.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus