Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 755 ggr
kaninsnobben78
0

varför gör min kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min eda kanin  biter mig  när jag slipper  min kanin i hagen  när mina kompisar  är utan för med mina andra  kaniner  sen  dom  är ine i buren igen  .Sen när ska ta i min kanin  från hagen   till  buren honom.Då bits han så  det gör ont . Varför  göra han så  ? Jag vet inte va jag  ska göra med  honom  Ska  jag sälja honom  eller avliva honom  jag vill inte  avliva honom  det är fel göra det . han trivs inte hos mig eller. om han vill komma till ett annan hem som vill ha honom .Han är snäll  Och så gillar han hoppa  Jag håller på med honom edå !! han är go som helst edå!  i bland kan  bitas han om man sätter han i hagen   så bits han  Han vill komma till ett stället  som e utan andra kaniner  .Han gillar inte andra han kaniner då är dum mot dom

kan  man låna ut honom   på prov  om nogon vill ha honom så fal?

vad ska jag göra 

detta är tråkigt  att han bits!!    man kan inte sälja honom om han bits  tro jagGråter

Kristall
0

Om det är de andra kaninerna som stressar honom kan du väl försöka hålla honom åtskild från de andra kaninerna…?
Om jag inte har uppfattat fel är det dock när du lyfter upp honom/sätter ner honom som han bits? I så fall kan han tycka att det är obehagligt, du kan försöka träna mera på det och se om det går om. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

kaninsnobben78
0

Okej!  de ska han göra de fösköka de  i bland kan han vara snäl som helst   när ska mata kaninerna  ska mata honom  så  är han snäll gör han inget  Har  du haft en kanin som bits

Killen
0

Vet inte vad du ska göra, men han var söt iaf!

kissmekate.blogg.se

kaninsnobben78
0

okej!! Tack!!!

jonnna
0

heejsan :) Jag har haft nästan samma problem med en av mina honor, hon kom från en djuraffär och vad jag får för uppfattning så har hon (Lilleskutt) inte haft de så bra /lätt utan det värsta hon visste var människor och att bli buren….

Det kan mycket väl handla om att din kanin är väldigt ´´revirsbenägen´´ är de andra kaninerna också hanar? Då kan det vara att han vill försvara sig/reviret (hagen), de är helt naturligt för oftast går inte 2 hanar ihop. Du kan sitta i hagen tillsammans med kaninen och prata med honom dels för sällskap och för rellationen mellan ägare-kanin. har du möjlighet att ha flera hagar på gården, tomten eller vad du nu har så att de blir tillslut vardagligt för kaninen att ha andra kaniner vid sidan om.

Annars kan det vara att kaninen känner sig rädd, är rädd om magen eller har ont när du lyfter honom tillbaka till buren.

Om kaninen är rädd för dig var i hagen ägna mer tid åt honom låt han få hoppa upp i knä, locka med mat, godis banan är favoriten bland mina. Tänk på att aldrig vara hos kaninen om du är arg, ledsen ect kaniner känner av sådant. Sitt ner eller ligg ner på mage då ser du inte lika stor och läskig ut är kaninen rädd ? igronera den visa inte händerna lägg mat eller dyl vid kroppen tillslut kommer kaninens nyfikenhet vinnna den kommer fortsätt bra igronera den spänn dig inte då sticker den som ett skott. du kan tillexempel nynna på nån låt eller sjunga svagt när den närmar sig. 

Är kaninen rädd om magen så öva ca 1-2 ggr per dag lyft upp den om du så sitter ner mata den prata lugnt se till att det är du och kaninen så att du inte håller på med de andra kaninerna. Du kan kanske få acceptera att kaninen inte kommer bli en så kanin du kanske ville en som vill gosa bli buren mm men jag kan säga att de kommer ta tid för att får Lilleskutt tam och att hon skulle lita på mig tog de nästan 1½ år! men jag har varit på väg att ge upp men viljan hos henne till förändring har alltid funnits där!

Har kaninen ont de märker du kaninens glimt i ögat liksom slocknar de sitter still vill inte äta, ta den till veterinären eller ring för rådgivning

hoppas att de går bra för dig och din kanin ;)

kaninsnobben78
0

Tack  för tipset!!!! JAG HAR TVÅ HONOR  TVÅ  HANAR   jag aldrigt haft   sådna  kanin som bits  så som han gör  jag har  födupp honom själv min egen kull .Ska jag sälja honom  till ett lungare  ställen  utan  skrik  som inte skrämmer honom   som har stora hagar  bur 

köpa ny kanin

kaninsnobben78
0

Jag hållt på med alla mina kaniner jag har  tränat , gosa med dom.