Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 839 ggr
Rafflan
0

Rengöra flaskan?

Såg igår att det började bli lite smutsigt i en av mina flaskor så behöver göra rent men hur gör jag?

Var nere och letade efter en flaskborste i affären men dom hade ingen, vad har ni för tips?? ;)

emms
1

Lägg i lite ris och sen lite vatten och skaka :D

Emma

DEMNJA
0

Åka till en annan affär och köpa en flaskborste där? ;)

För att komma åt och rengöra ordentligt behöver man ju nästan ha en flaskborste…

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Rafflan
0

#1 Ska prova :D

#2 liten stad och inte så många affärer här ^^

Och inge körkort att åkta till närligande stad för :P

Får kolla nästa gång vi ska åka någonstans ;)

KaninEmma
0

Har läst att man kan använda en tandborste istället för en flaskborste, men har själv aldrig provat det så vet inte om det funkar :)

// Emma :D

kaningodis
0

Jag brukar först ta ris + varmt vatten och skaka. Sedan tar jag en flaskborste.

Kastanjegårdens Kaniner

Kristall
0

Hett vatten + flaskborste. Förut använde jag en tandborste. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Melvis
0

Vet inte riktigt vad du ska göra, men det som dom andra skriver verkar bra. Själv tycker jag att man bör byta vattenflaska typ 1 gång per år. Efterssom allt smuts kanske inte åker bort när man tvättar.

Kiwanu
0

Jag tvättar mina flaskor varje dag för att undvika alla bakterier!

Jag tar en tandborste med diskmedel och sköljer ur flaskan ett par gånger.

Våran flask borse är sårlöst försvunnen, måste bero på att Dolly älskar att leka med den, och hon flyttar den överallt, så det kanske ligger under soffan. Ska ta en titt ! :)

hjartelyckanskaniner
0

Hett vatten + diskmedel skaka, skaka, skaka och sedan drar du med lillfingert runt ''botten'' där pipen sitter. Det brukar lägga sig alger där och är ganska svår att få bort så jag brukar dra med lillfingert (får inte in ett annat fineg) och tar bort det, sedan får då skölja noga med vatten så det inte finns diskmedel kvar i flaskan =)

Lägg pipen i en skål med vatten och diksmedel och låt ligga där i 20-30 min så är alla bakterier borta och sedan bara sköljer du av den i kallt vatten=)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Bim
0

Jag rekomenderar STARKT, ris och varmt vatten! Vattenflaskan blir som ny! Riset kommer åt överallt!

Rafflan
0

Tack tack alla, ska prova idag då jag bestämt mig att jag måste få dom riktigt rena nu, ska först prova ris+varm vatten idén ;)