Hemskt
jag var nyss ute o kollade kaninerna , Då såg jag att hubbe hade rymt in till Alma , Först så nosade dom bara på varandra men sen var det igång .. hon jagade runt han i hela hagen , jag försökte stoppa det men vågade inte liksom försöka slita bort dom ifrån varandra för då kanske hon hade bitit mig ¨. Så jag försökte istället få tag i deras nackskinn ( vet att man ej ska göra så ) , vilket inte heller lyckades , tillslut jagade hon in hela hubbes huvud i kompostgallret , och han fastnade STEN hårt . Jag försökte försiktigt dra bort huvudet men han skrek jättehögt ( antagligen pga av paniken ) . Men tillslut kom han loss själv så jag tog upp honom i famnen och kollade huvudet så att det inte hängde eller var snett . Vilket det som tur var inte var . Jag la honom mot mitt bröst så att han kunde liksom stödja sig med benen , han hade panik och började hacka tänder . Så jag började prata lungt med han och klappa han försiktigt och sa att det inte var någon fara . Efter en stund så somnade han . Efter det satt jag tillbaks han i hagen så nu ska han vällt troligtvis inte ta sig in till henne nå mer ..
ville bara skriva av mig lite :P
Hur var det hos dig, visst skulle du kastrera din hona och hanen är kastrerad?
Ush, förstår att du blev rädd och stackars hanen som blev jagad!

#1 jaa , vi ska beställa tid till nästa månad . för den här månaden har vi inte råd .
Jaa jag tycker verkligen synd om honom :P
#2 Jag har också råkat ut för samma sak för flera år sedan när jag hade en stor fransk vädur som vid tillfället bodde på balkongen och en liten frigående hermelin inne.
Dum som jag var så hade jag lämnat balkongdörren ostängd så när jag gick ut så hade den blåst upp. Följde en kompis till bussen och när jag kom hem hittade jag lilla hermelinen längst upp på soffryggen och frassen nedanför.
Som tur var så var hermelinen kastrerad så han hade inget intresse i att bråka tillbaka utan hade räddat sig undan dit frassen inte kunde ta sig.
Kände mig som världens sämsta djurägare den dagen och är numera extremt nogrann om jag har flera kaniner att de absolut inte ska kunna träffas.

#3 ojj :/ jaa det känns ganska hemskt , specielt när man vet hur bra dom funkade tsm för bara en vecka sen

#3 men alla kaniner (ok inte alla men välldigt många) går faktist ihop dom bråkar ett tag o sen så lungnar dom sej jag lovar har 8 kaniner som e tsm ;) men jag fattar ju såklart om du inte vill att dom ska va tsm
fyfan va hemskt tur att de gick bra för han då ;P

#5 Jo men hon rycker av han pälsen . Hon brunstar nämligen
stackars dig! Men jag tyckte nästan att du borde försöka lyfta upp honom, även fast du kunde bli biten, eftersom han fick som panik….
Stackars dig och din kanin:'(
Stackars kanin. 
"vågade inte liksom försöka slita bort dom ifrån varandra för då kanske hon hade bitit mig" - inte för att vara elak men jag skulle inte ha tvekat, även om risken fanns att jag blev biten. (Har själv varit tvungen att göra så en gång, blev huggen i handleden men hellre det än att kaninen blir skadad.)
Men tur att du hann se det och ingripa innan han blev skadad. 
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#8 Mjoo , Det var ganska elakt gjort att jag inte gjorde så :( , men hon hann som tur va alldrig bita honom
Usch avskyr nar kaniner skriker! Det later fruktansvart hemskt.
Haller med #7 och #8.