Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 287 ggr
_Mew_
0

Första tävlingen!

Nu ska jag berätta här!

Det var i söndags som jag och mamma åkte till min uppfödare igen, det var nämligen hopptävling där! Jag och mamma hade tänkt att åka dit och bara kolla.. men så efter lite prat med uppfödaren så tog vi med flisan. Vi skulle testa att bara hoppa lite.. Så vi kommer dit.. och det var totalt 7 st (inklusive mig) som skulle tävla.. det var ingen stor tävling utan bara inom föreningen. Men i alla fall så står vi där, iskallt ute, det blåste och regnade.  Men vi var som tur i en lada och hoppade men vi fick inte rum alla där inne så dom satte upp ett litet "tält". Först skulle alla få testa att hoppa banan två gånger och jag tänker, det är ju värt ett försök! Det är ju för flisans skull, vi kan ju alltid testa.. Men flisan har nästan aldrig hoppat hinder.. (men hon hoppar upp i sängen ;D ) Så när det är min tur att testa så blir jag nervös, men så fort vi kommer ut på den lilla banan så släpper allt! Jag sätter flisan framför första hindret.. hopp! och så är hon över. Hon skuttade vidare glatt till nästa hinder där hon stannar och nosar och hoppar sedan över i ett litet skutt. Och hon skuttar vidare och så kommer vi till tredje hindret, som var uppdelat i två hinder på ett.. så hon hoppar över den ena bommen och så stannat hon i mitten så jag får putta lite på hennes rumpa. Och sen så kommer vi till ett lite större grönt hinder som hon inte ville hoppa så jag fick lyfta över henne. Och så kommer hindret efter, det var också läskigt enligt henne! så jag tar ner en bom som låg längst upp och så kom vi över :) Och då var det bara två hinder kvar, det näst sista var ett hinder som man skulle hoppa upp på.. och det gör hon så klart :) Men så ville hon inte riktigt gå ner.. men efter en stund så går det. Och så sista hindret satt hon bara framför och man fick vänta i en evighet innan hon hoppade över. Men vi klarade banan! Och jag blev så glad.

Sen så var det andra tränings gången och då gick det bättre. Då hoppade hon med lite mera fart. Vi fick lyfta henne över det gröna hindret igen men annars så  klarade vi det utan fel. Så då blev det dags för tävling och jag tänkte, ja varför ska jag inte testa att vara med? det är ju bara för skojjs skull.. Så jag testar och man får två chanser på sig.. till slut blev summan 1 fel och en tid på 1.25 (om jag minns rätt) så vi kom på 5:e plats av 7. Jag var så nöjd med min lilla Flisan! Hon hoppade till och med det gröna hindret! Så nu vet jag att det finns talang i kaninen, med lite mer träning så kommer hon bli super duktig!

Jag är ledsen att det blev lite långt.. haha

Hopi
0

Det låter som det finns hoppar-talang i Flisan! =) Vad kul!!!! Grattis!

_Mew_
0

Ja! :D Tack

Matilda_91
0

Åh vad roligt! Grattis att det gick så bra :)

Lotta_A
0

Åh vad roligt! :D gick ju riktigt bra för att vara första gången! :D
Flisan är en talang!

Var det kul då? vill du hoppa med flisan igen? :)

susanne-s
0

grattis!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

_Mew_
0

#4: Ja det var jätte kul :) Det kommer nog bli något vi ska satsa på eftersom båda gillade det, preciellt Flisan!

_Mew_
0

#3: Ja det var riktigt kul (: Tack!

#4: Tack!

Lotta_A
0

Du tog inga bilder på tävlingen vah?
nästa gång du går på tävling tycker jag du ska fota. har aldrig vart på tävling så det skulle vara kul att se bilder :)

_Mew_
0

Nej jag gjorde aldrig det :( Lovar att fota nästa gång! Jag tyckte jag hörde att det skulle vara maskeradhoppning nästa gång.. haha vi får väl se hur det blir ;D

Lotta_A
0

Makeradhoppning :) Låter ju superskojj!
Ska man klä ut sin kanin då eller?

KajsaM
0

Grattis Grattis :D

_Mew_
0

#10: Jag tror det i alla fall. :P

#11: Tack!

Tina-A