Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1092 ggr
Mysterious
0

Problem!

Hejsan!
Jag ska åka till Polen om 4 veckor, och jag ska stanna där hela sommarlovet.Jag skulle kunna ta med mej min kanin,MEN jag har ett problem.För att kunna resa till Polen måste jag ha pass som e gjort i där.Och den enda personen som skulle kunna passa honom reser oxå med oss.Så nu har jag ett stort problem,jag visste att förr elr senare skulle jag vara tvungen att ta honom dit, men hur ska jag göra passet?jag kan ju inte smuggla in honom och göra passet där!

Kram Diana

Kaninisen
0

Har du ingen vän eller släkting som kan passa honom?
Jag har verkligen ingen erfarenhet av varken pass till djur eller transport annat än i bil. Men kaniner är ju så pass lättskrämda djur så skulle det inte vara väldigt påfrestande för en kanin att åka plan (förutsatt att det är vad du ska göra)?

Det finns säkert någon som vill ta hand som din söta lilla nin annars så tror jag verkligen att ni kommer kunna lösa det gällande pass och transport! Lycka till!

Mysterious
0

Ingen av mina kompisar kan o alla mina släktingar utom min morbror bor i polen. o han ska följa med oss.

Och jag tror inte han kommer stressas så jättemycket.Han e typ inte rädd för någonting.När jag damsuger runt hans bur och gallret brukar han inte ens bry sej,han bara sover,så höga ljud stör inte honom.Han kommer bara tycka det e tråkigt att sitta i transportburen i 9 timmar men jag kmr ta ut honom på båten i hytten.Och så har jag sett en person med en kanin på båten förut… Men jag har typ ordnat med min mormor att hon ska gå och kolla hos veterinären i min stad vad som behöver göras för att transportera kaninen till Polen.Så jag hoppas det kmr ordna sej :)

Jag vill ta honom dit pga en anledning till,här i sverige kostar det väldigt mycket att kastrera kaniner.och i Polen kostar det bara 160 kr(70 zl):P Så medans jag e där tänkte jag passa på att göra det :)

Trasdockaa
0

Ring veterinären och be om ett vanligt EU pass till kaninen. Samma som de skriver på katt och hund etc.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Mysterious
0

Okeej, har någon av dina kaniner Eu Pass?

Kaninisen
0

Okej, lycka till med allt! :)

Mysterious
0

Tack så mycket ;)

Trasdockaa
0

#4 Alla mina importer har EU pass

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Mysterious
0

Okej va bra :) jag praoar på ett hunddagis och typ 2 minuter därrifrån ligger veterinären.jag ska åka på onsdag och fråga :) tack så mycket!Det har varit till stor hjälp då jag känt mej väldigt hopplös pga det här :(

Mysterious
0

Hur mycket kostade att skaffa ett EU pass?

PaaatyPalm
0

#9 fråga vett, säkert olika från vetrinär till vetrinär

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Mysterious
0

Okaj :)

[ninnakm]
0

Om det skulle krångla sig så skulle jag kunna passa din kanin.

Kaninisen
0

Kolla blocket.se och eniro.se (på köp och sälj) där finns det alltid många ungdomar som erbjuder passning av smådjur så att de kan tjäna en extra slant! Framför allt på eniro eftersom det är gratis att annonsera där.

Kristall
0

Hellre hitta någon som kan passa kaninen under tiden ni är bortresta, onödigt att stressa den med resan (+ kastrering där som du funderade på…) för ens egen skull.
Finns säkert många som vill ha en kanin över sommaren. Glad Du kan ju göra en annons t.ex.?
Bara ett tips?. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

Tycker som #14 Jag annonserade forut, och jag gick ganka manga intressanter som kunde ta hand om mina kaniner (7 kaniner) sa en kanin bod ega latt.