Kaninutställning?
Det ska visst vara utställning i helgen.. Tror det var Kristinehamn eller nåt sånt.. Nån som vet eller ska dit?
Jajamensan, den 18:e är det utställning där. Ska inte dit själv men vet andra som ska det. För oss blir det nog utställning i januari i Borlänge, längtar som en tok!! =)

#1; Då ska jag nog åka till Borlänge och titta tror jag! Det är kul att bara gå runt och se på alla gulliga kaniner!!! Värst är väl att man blir så sjuk.. hehe.
Hehe, ska troligtvis till Borlänge i januari jag med. Hoppas på att få ställa min nyinköpta holländare. Bara hoppas och väntar på att hans tångbett ska gå tillbaka. 
#2, det är ju livsfarligt att bara gå & titta! 
Gud vad kul :) Var ligger kristinehamn?
Vore nästan kul att åka dit bara för att titta på alla kaniner :D
Men hur är det egentligen? Kan man ställa ut en kanin utan stamtavla? Och kan man ställa ut en kanin som inte är renrasig?

#5; Kristinehamn ligger i värmland.

Lägger ut en länk vart Kristinehamn ligger :P Zooma ut om ni vill se bättre ;D http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=&UCSB%3aTextBoxWhere=kristinehamn

#4; hehe ja nog kan det vara livsfarligt att bara gå o titta.. ojojoj..

Smart, Kajsa; att lägga ut karta!!!! =)

#9 Visst är jag smart?!
Ibland så klickar det till :P

#10; Ja det verkar det då göra! hehe!!!!

#11 Precis ;D Hihiii
#5: Ja, du kan ställa ut kaniner som inte har stamtavla eller inte är renrasiga. Men enbart i keldjursklass! Det går inte att ställa ut en icke renrasig kanin på en vanlig utställning. Där krävs stamtavla och att kaninen är märkt i öronen (olika beroende på när de är födda).

#13 Tack för den infon, jag trodde att man inte fick ställa ut kaniner utan stamtavla överhuvudtaget :P
#13: Vad innebär "keldjursklass" ?
Har aldrig vart på utställning. Har ingen koll på nånting när det gäller sånt där. :S
Keldjursklass är för de kaniner som inte är renrasiga. Förut har det inte funnits någon sådan klass inom SKAF (Sveriges KaninAvelsFöreningars Riksförbund), men länsklubbarna har börjat införa keldjursklass mer och mer.
Under en vanlig utställning bedöms kaninen efter hur bra den liknar standarden för rasen, den "optimala" kaninen. Ex jämförs dvärgvädurarna med hur bra de liknar den bästa dvärgväduren, hur den ska se ut. Lite krångligt att förklara, vet inte vad jag ska använda för ord. :P
Medan under en keldjursbedömning går domarna mer på hur kaninen är i temperament och hur den är skött.
Keldjursklassen är väl lite till för att få barn och andra mer engagerade i utställningar, och förhoppningsvis så småningom börja med renrasig utställning.
Hoppas du förstod vad jag menade?
#16: Jag förstod precis faktiskt :) Tack för att du förklarade.
Det vore kul att ställa upp i någon kaninutställning. :) Måste kolla upp lite mer om det dock.
Åh tänk så skoj det vora att ta med vår älskade Punzie på en utställning……hon vann ju här i Oktober…fniss…så hon har ju vanan inne på "catwalken"….flåt…."rabbitwalken"…..fniss.
#18: Hehe. :D Japp. Hon är en riktig liten sötnos :) Hon skulle säkert ha chans att vinna på en "riktig" utställning me. Men du ska inte gå?… eller? :P
#20: Kan tänka mig att man blir fast :) Vore kul att gå och titta på en utställning någon gång
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Säljer man kaniner på utstälningar också? Har fått för mig det..
#22, jajamensan! Det stämmer! Brukar finnas en hel del kaniner till salu på utställningar, det är det som är farligt me att bara åka och "titta"! =)
Det verkar jättekul att ställa ut sin kanin :)
Frågan är bara om man kan låta bli att köpa någon liten sötnos när man är där :P hehe
#24, jag var VÄLDIGT nära att få hem fler kaniner när jag ställde ut. Men tack och lov var inte plånboken så stor då så jag kunde inte köpa några! Då!
Min ena Belgiska Hare såg jag på utställningen, ville verkligen ha honom men det vart inget. Nån dag senare mailade jag ägaren sen åkte vi och hämtade honom =) Så kan det oxå gå!
#20: Bilden är från Dala-Expo i augusti något år va? 
#26, bilden är från Dala-Expo den 26-27 aug-06 =)
#25: Vad fin han är! :)
#27: Visste jag kände igen det!
Var aldrig där iår, men var där i aug -05. Tror jag kommer dit både i februari och i augusti nästa år! 
#30, nej menade januari.
Skrev fel.. tyckte någon sa att den ska vara i januari.. Men står inte på SKAF´s sida.. fast sen står ju inte massa utställningar med. 
#31, ahaaa! Ja då i januari är det väl i Romme som det är utställning!? Jo en hel del utställningar står inte me i varken Kaninuppfödaren eller SKAF´s hemsida =( Lite synd! Just såna här små utställningar i närheten vill man ju helst inte missa!

Nu stör jag erat snack :P Men är det någon som har bilder från en utställnig elr tävling?
Kika lite längre upp så har Du några bilder…

Joo jag har sett dom :P Men jag tänkte ifall någon hade mer ;P

Ingen som ska till Kristinehamn då, till helgen????
#36: Hmm. jag ska fundera på det. Kanske åker dit :D
#36: hon som har fött upp min Belgiska Jätte ska dit… Men inte jag… Hade varit kul att åka dit!!

Blir inte kaninerna väldigt stressade på utställning? Men man kanske får vänja dom och "förvarna" lite för vad som kommer :P Albin, den lilla spatten, skulle bli helt tokig av alla människor och ljud och nya lukter.
Jag trodde att mina kaniner skulle bli rädda och stressade men icke. Felix & Olivia klarade det perfekt. Va nog JAG som va den mest stressade och nervösa 

hihi ja så kan det ju gå :) skönt att dom inte var rädda, skulle vara jobbigt att ha med sig en kanin som blev jättestressad..
Jag kan tänka mig att vissa kaniner blir lite skrajja. Dom som inte är vana vid mycket folk och så..
Idag är det utställning i Kristinehamn, LYCKA TILL alla som ska ställa ut där! (Min Jätteuppfödare t.ex) =)

Om nån varit dit, så måste ni berätta sen!!!! 
Åååå! Igår frågade min Jamorauppfödare om jag vill följa med henne till kaninutställningen i Kungsgården/Gävle på lördag =)
Finns risk för att det blir nån kanin som får följa me hem då i så fall.. 

#45; Men oj vad kul!!! Då har du nåt roligt att se fram emot! Spännande!!! Nån annan som ska dit oxå kanske???? =)