Färger & teckningar
Sätt ut bilder på olika kaniner med olika färger och teckningar.
- Försök att sätta ut en bild på en kanin med en teckning elr färg som inte visats upp, t.ex om ni har en blå kanin, så har en redan visat en bild på sin blåa kanin, sett ut en annan då. Om det är en wienertecknad, så har någon satt ut en svart wiener, då kan man ändå sätta ut en wienertecknad, men t.ex. en viltgul wiener. Samma gäller med mantlade och brokade.
Men man får sätta ut samma färger på olika pälstyper, t.ex. en har satt ut en havana normalhårad, då kan en sätta ut på en teddypälsad havana, eller en rexpälsad havana. Så ser man skilnader, efter som dom kan se lite olika ut.
Zobelsiames Brun Dvv fuchs
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Viltgrå dvv
Mvh Emma

Svart brokad (liten bebis kanske 3 veckoer på bilden) Lejonhuvad kanin.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Bourgogne (stavning?) manteltecknad (dock dåligt tecknad). Lejonhuvad kanin (ca 3 veckor på bilden)

En till kanel wienertecknad, men eftersom dom har så pass olika färg av kanel så lägger jag upp denna med. lejonhuvad kanin.

gul/svart japaner lejonhuvad
**
**
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Viltgrå brokad lejonhuvad
// Hanna
#8: Det finns ingen färg som heter "madagaskar blå japantecknad". En madagaskar kan aldrig ha (blå) japanteckning. Vet du inte vad din kanin har för färg så behöver du ju inte vilseleda ev nybörjare som tittar igenom bilderna genom att skriva en färg som inte ens finns.
#52 Jag vet iaf. några som har madagaskar blå japan och japan teckning finns på madagaskar! Den är inte godkänd bara. När jag köpte hon sa uppfödaren madagaskar japan och jag trodde inte det fanns någon färg som hette så, så jag sa svart/gul japan, efter som den tillhör den kategorin. Men så fårgade jag färgkunniga personer, dom sa att madagaskar japan finns visst! Det är det jag fått veta, så jag tror inte jag "vilseleder någon" :P
Vad tror ni om dessa bäbisar? 8 dagar på bilden påväg att öppna ögonen. Tror själv viltblå wienertecknad på den raringen som sticker ut huvudet men det ligger även en mörkare blå inne i boet som kanske blir svart.. så svårt, vad tror ni? 
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se
#59 passar kanske inte riktigt in på ämnet, detta är en tråd med färger och teckningar för att man ska kunna lära sig lite. Du kan skapa en egen tråd för dina bebisar istället :)
#54: Det är inte korrket att säga madagaskar med japanteckning! De sk "madagaskar japanerna" är japantecknade med slöja, bjb, vilket inte är madagaskar utan japantecknat (med dålig färg). Det går utmärkt att ställa ut japantecknade med slöja bara dom har tillräckligt med ränder. Slöja är dock inte önskvärt på japantecknade.
#56: Ja, att säga madagaskar med blå japanteckning tyder ju bara på att personen är väldigt okunnig i fråga om färger och genkoder.

Rent genetiskt kan en japantecknad vara madagskar/blå. Men man borden kanske skriva isabella/blå japan eftersom slöjan blir blå som på en isabella. Jag har själv haft en madagaskar/svart japan. Hon hade tydligt slöja och mask i ansiktet, och tydlig japanteckning. Så det är inte felaktigt att säga att en madagaskar kan ha japanteckning, även om man på uställningar kallar dem för gul/svart precis som de viltfärgade.
b = gult
bj = gult med japanteckning
#61 Okej, jag kan iaf. inte säga att jag är en hejare på genkoder och färger. Men det är det jag fått veta. Förut skrev jag G/S japan men fick infon att jag kunde skriva madagaskar japan.

#73: Har dendär vit blåögt eller wienertecknat i släkten? Jag skulle nog snarare tippa på att den är wienertecknad viltgrå.
Blå/gul Japantecknad, Vädurskorsning
Mvh Emma

Engelsk scheck teckning
// Hanna

#78… ja du har så rätt så rätt. Har ju lärt mig det där med blåögon/wiener bara för nån dag sen så ja, hon är viener viltgrå! Hon e död, tyvärr, hade gett fina ungar…